Äntligen fredag & praktik på Coop

Den här låttexten har vi knåpat ihop,
för att hylla Max praktikplats
Coop Norra Ringen i Piteå med f
inaste handledare Eva i spetsen ⭐️✨

Max går 3:e året av 4 på anpassad
gymnasieskola och har detta läsår
fått möjlighet att vara där och göra
praktik på fredagar, å idag är det
dax igen 🙌🏼 Å just det här med en
återkommande praktik har varit ett
drömupplägg för Max. En chans att
lära sig, växa och utvecklas. Möjlighet
att i sin takt komma in i arbetsuppgifter
och hinna landa mellan. Han har
längtat till varje fredag och han njuter
av att få tillhöra gänget och ha egna
kollegor och tar hela tiden nya steg
mot självständighet & vuxenlivet.

Å helt underbart så lägger Coop
Norra Ringen fokus på just möjligheter
och inte begränsningar 👊🏼✨ Å Max
kan så mycket om han bara får
chansen att visa, å det gäller ju för
så många med en funktionsvariation.
Så vi flikar även in en liten flört i
sången, så fler företag kan få upp
ögonen hur bra ett sånt här upplägg
kan bli för alla parter. Max har fått
förfrågan att fortsätta praktiken på
Coop Norra Ringen även sista året
på gymnasiet och Max svara med
ett stort: ”.. JA 🙌🏼✨

Å sen när Max tar studenten så
kommer han ha lärt sig så mycket
och ha så mycket erfarenhet att
han kan vara redo för ett riktigt jobb
sen. När vi har fått bilder & nån
liten filmsnutt efter varje praktikdag,
som vi nu kunde klippa ihop till detta,
så känner vi föräldrar sån tacksamhet
& stolthet på samma gång 🫶🏼 så
BÄSTA, BÄSTA, gänget på
Coop Norra Ringen 👉🏼 sträck på er,
ni är så fantastiska förebilder på
hur det borde vara överallt 💛 å
tillsammans kan vi inspirera andra,
vilket vi redan gör, vi har redan fått
meddelande från följare från andra
kommuner som ska anordna möten
med företag för att hitta praktikplatser
och vill visa upp Max & Coop som
exempel 👌🏼

/ Anna

Kaffe, firat farbror Tommy & tillbakablick SM guld

Max dricker numera kaffe varje morgon
☕️✨ och i fina muggen 👌🏼 som han
fick av @jessi2020 

Idag fyller Max farbror @tommyokvist 60 år
🎈⭐️✨ och såklart kommer här en
grattissång som är skapad i stunden
av Max 💛 så ikväll blir det fira 🎉

Varit & firat farbror Tommy på 60 års dagen med
smörgåstårta och tårta hos Max farmor & farfar.
Max körde varmkorv & glass ✌🏼

Måste ju dela ett fint minne, för Idag för exakt
4 år sedan, så tog pappa Jonas och teamet
SM GULD och blev svensk mästare på SM
veckan 2022 i rallycross 🏆✨⭐️ Max var
på plats och såg det live och jag såg det
på TV. swipa för fler bilder.



/ Anna

Max fyller 19 år & sång med minnen

Idag ÄNTLIGEN är det 19 års dagen
🎈✨⭐️ å vad Max har längtat hela
veckan. Igår fick han fira på skolan
och bjuda på chokladbollar och cola,
å idag blir det praktik på Coop och
så får vi hem syrran & mysa med
henne & imorgon blir det lite
födelsedagskalas här hemma 💛 

Max är ju den personen som brukar
stå för ”firar-låtarna” till andra. Så
denna gång tänkte vi att vi gör en
till Max, då det går göra utan att vi
själva behöver sjunga 🎶👌🏼 ☺️
å härligt blicka tillbaka bland kort
& minnen. Så stort GRATTIS till
Max som fortsätter kliven in i
vuxenlivet och ska bli så spännande
följa och se. Ett sista och fjärde år
på gymnasiet väntar efter sommaren.

/ Anna

Snö, chokladbollar & munspel & sång

Det la sig ett täcke med snö,
så nu blir det intressant att se
om det kommer ligga kvar eller
hinna smälta bort. Vovven Abbe
har alltid älskat snö & så kul spåra
efter grannens katter 🐾❄️

Max har fått följa och ranta lite idag,
varit mycket bättre idag, men ändå
med restriktion att inte gå in och
smitta någon, så då de skulle iväg
till och lämna nån grej, så fick Max
istället hemskickat fika i form av
chokladbollar av snälla Lollo 💛
de var supermumsiga 👌🏼✨

Härligt då det går åt rätt håll i sjukstugan 👍🏼
så jag var sugen att vara lite kreativ i
pysselrummet & måla en stund & Max
visste inte vad han skulle göra. Å han är
inte sugen på att måla, jag har frågat
honom flera gånger, men just nu är det
blankt nej på det. Så jag sa: ”…tänk så
trist att inte ta en radio eller kunna
lyssna på musik här i pysselrummet
” ☺️
och japp, det gav resultat. Max sa:
”…jag har en idé” och så kom han
tillbaka med munspel och iPad och
sedan hade jag underhållning fixat 👌🏼🎶
här spelade jag in lite då han kör från
2 låtar, Sarek & Hasse Andersson 💛

/ Anna