”En lyx – helg…” summerade Max idag :)

 

Max helg började ju
ganska tidigt, eftersom taxin
inte kom fram i snömassorna
i fredags och fick lov att stanna
hemma från skolan i fredags.

Fredag….

Så då blev det en mysdag med
mamsen, fast jag var nog inte så
super-najs, då jag själv låg risig och
i feber. Men en kreativ sak gjorde vi
tillsammans….

 

bygga

…vi byggde en stund med retro byggklossar
med tryckknappar 👍 Max har här gjort en
bil med släp med tak över, så de bidde en lastbil👌

Men efter den korta stunden, så var
jag helt slut, så resten av dagen var
i soffan i vardagsrummet.

Men jag tror Max tyckte det
var skönt med en stilla dag och vi såg
film och han fick sitta med iPad en stund.

På eftermiddagen så sms:a jag till ”fassan”
och sa att han skulle antigen få laga middag
eller köpa med sig mat hem. Så vi fick hem
hamburgare (första hamburgaren av 3 (!) för
Max i helgen !!)

Lördag….

Lördag for fassan med Max
storasyster på gymnastiktävling
i Arvidsjaur ….

 

gymnast

….och eftersom jag fortfarande var
krasslig, så fick jag lov stanna hemma :(

Max blev därefter hämtad av Morfars
traktor och fick åka traktor hela vägen
först hem till dem….

 

traktor

…och sedan spenderade han dagen
där och fick ha en massa skoj. När de
kommer hem, så hade de hamburgare med
sig ;) Här äter alltså sin 2:a hamburgare
i helgen (!)

Vad snö vi fått i helgen.
Säkert runt 1 meter. Tog en bild
på postlådan lördag morgon, som
jag knappt hittade igen….

 

brevlåda

…och sedan dess har det snöat massor
mer och fortsätter än. Många skottningar
har det blivit.

På lördag kväll fick vi hem resten av
familjen lagom till lördagsmys ♥
och tävlingen hade gått bra för dottern,
hon var nöjd och jag fick se filmklipp.

Söndag….

Idag söndag var en spännande
dag, för nu skulle äntligen Max få
fara iväg på sin första danslektion.
Han var ju sjuk första, som var förra
helgen, men nu var han laddad….

 

IMG_4776 kopiera  IMG_4768 kopiera
IMG_4775 kopiera  IMG_4772 kopiera

IMG_4777 kopiera

…uppvärmning i badrummet
innan vi skulle iväg ;) Jag dessutom
feberfri till idag (lycka) så jag följde
med på dansen.

Återkommer med ett inlägg
just om dansen och lite bilder
därifrån.

Men då Max var klar med dansen
hade vi tänkt fika någonstans efteråt,
med Max farfar som hade varit snäll
och kört in oss i snöstormen, men inget
var öppet. Så då blev det besöka
hamburgerrestaurangen ”MAX”….

 

IMG_4853 kopiera

…japp, där kom 3:e hamburgaren i helgen (!)
Så jag säger till Max där han sitter och äter:
”…det här kommer aldrig att inträffa igen.
Att äta hamburgare varje dag under en helg”.

Så svarar sötnöten och summerar
helgen:
”….det har varit en riktig Lyx-helg” ♥

Japp, han har verkligen haft
en både rolig helg och GOD helg,
om vi säger så ;)

annaskrift2 copy

Bidde ingen skola idag….

 

Alltså de senaste dygnen
här har det snöat massor (!)

Igår kväll, var jag ut och skottade
lite kring bron, vet inte riktigt för
vilken gång i ordningen den dagen.
Så då ”pappsen” fick utryckning
till Gällivare igår, så vara det bara
he sig ut igen där vid 23 tiden, just för
att inte vi skulle riktigt snöa inne till idag….

 

IMG_4710 kopiera  IMG_4712 kopiera

IMG_4704 kopiera

…ingen höjdare att skotta med feber
i kroppen. Men jag tog då bara det
absolut värsta.

Snödjup….

Det har nog kommit kring en dryg halvmeter
med snö nu dessa dygn, trodde min pappa
och det stämmer nog, igår mätte jag med
tumstocken, på ett ställe som var plant och
inte ”rört” och då mätte det ca 40 cm ….

 

IMG_4708 kopiera

…sedan till idag, så har det i natt
säkert snöat minst 15 cm till, trodde
Max morfar, som kom med traktor
och skottade hos oss i morse.

Ingen skola…..

Vi fick först samtal av taxichaufförn
att hon satt fast i all snön på morgonen
och skulle bli försenad, så vi passade på att
gå ut och skotta av bron (igen) ….

 

IMG_4714 kopiera

…ni ser ju, då vi öppna dörren,
gick den inte ens få upp helt…

 

IMG_4727 kopiera  IMG_4730 kopiera

…så galet mycket snö alltså.

Sedan fick vi telefonsamtal igen.
När då taxin skulle köra över från norra
sidan till södra, på en överfartsväg, så hade
plogbilen kört fast där (!) så hon skulle prova en
annan väg.

Men så fick vi snart nytt telefonsamtal,
då hade hon kört fast vid andra överfartsvägen
oxå, då alla vägar var oplogade. Så hon kom
inte över. Så Max fick lov stanna hemma
från skolan idag….

 

IMG_4732 kopiera

…så synd för de hade ju bad idag,
men Max var ändå supernöjd att
få vara hemma, han sa:
”…men då kan vi ju fredagsmysa
extra idag” ♥

Japp, blir nog mysdag.
Försöka bli kvitt baciller och feber.
Puh! den snön vi tog bort nu på bron
tog knäcken på mig känner jag, så är inte
feberfri än känner jag!

annaskrift2 copy

Teknikens hus…..

 

Idag blev jag så lycklig att
få skicka iväg Max på en rolig
dag med skolan. De skulle
nämligen iväg och besöka
Teknikens Hus i Luleå.

För ofta brukar Max vara sjuk,
när det är något roligt att fara på,
så då betyder det extra mycket i
mammahjärtat ❤️ en dag som denna,
då jag fick se en sån här förväntansfull
och glad kille i morse innan taxin kom 👍……

 

teknikens hus 1

…tummen upp och en glad Max :)
Bara det att få ha med sig egen börs
med pengar oxå, för att handla något ⭐️👌

Lika nöjd då han kom hem….

Supernöjd kille som kom hem
efter skoldagens slut…..

 

teknikens hus2

…han har idag fått göra egna såpbubblor och köpt en rolig
robotfigur i shopen, som nu blev alldeles ”slajmig” av såpbubblan
som sprack på den, se bilden här uppe 👌

Sedan hade Max såklart Max kört lastbil 🚚 nere
i gruvan många gånger 😉 och även båt och kollat
på luftballong, varit på föreläsning och vaskat guld ⭐️
Ja, vilken rolig dag !

Snart helg igen….

Japp, snart helg igen!
Jag hoppas jag ska bli frisk
lagom till det. Har nu haft feber
2 dar och sovit så illa. Så hoppas nu
att dessa baciller kommer från Max,
så det inte är några nya som han ska få :/

Mest så hoppas jag att jag är frisk
till lördag så jag orkar fara och se på
dottern som ska ha gymnastiktävling
i Arvidsjaur.

Fick just se en uppdatering av henne
på instagram, att hon nu fixar en viss
snurr på barren, som ett stort framsteg
igen, nu på träningen de har ikväll. Jag
blir så glad då hon har hittat sin ”sport”
och sin aktivitet som hon brinner för ♥

”Pappsen” hann bara hem genom
dörren idag, så fick han utryckning
upp till Gällivare, där de har något
bygge, så stackarn har då suttit och kört
i denna snöstorm som vi har nu, i hela
drygt 28 mil och körtid på ca 3 tim och
40 min (!) Så kan säga att det var skönt
få höra att han är framme och på plats ♥

Imorgon har Max bad på skolan
och förhoppningsvis kan fara på
sin första dans på söndag…..

annaskrift2 copy

Påbörjat pyssel med tanke bakom ♥

 

Såklart har vi påbörjat
lite pyssel här hemma,
” som vanligt”;)
Ni som känner mig, vet ju att
det går inte att ha för länge
uppehåll på den fronten ;)

Så jag gör alltid så att jag kombinerar
pyssel, med en tanke bakom och då
blir det i form av samtidigt bus/träning
med Max i något sammanhang. Alltså för
att göra en viss ”träning” lite roligare. Ni som
följt mig genom åren, vet nog vad jag menar.

Dessutom brukar Max oftast vara
med på något lite hörn, beroende om
han är inne i någon ”pysselperiod” för
det varierar lite ;)

Tjuvkik….

Men än så länge får ni
bara lite tjuvkik, ska återkomma
då allt börjar bli klart om vad det
är och så.

En sak är vi nästan klar med,
men lite småfix kvar….

…visst är det lite spännande ;)
Kan ni gissa vad detta ska bli månne?

Syprojekt …..

Sedan har jag även påbörjat ett
sy-projekt (!) Det hör inte till
vanligheten för mig, vill jag lova,
har alltid haft en konstig relation till
symaskinen, men som jag hoppas ska
kunna utvecklas till nått bra. Gillar ju att
testa mina gränser oxå och testa nått nytt….

IMG_4426 kopiera

IMG_4448 kopiera

IMG_4625 kopiera
…så kan ni gissa detta då?
Lite svårt kanske ;) Men jag ska
återkomma, saknar någon liten del,
som jag beställt, innan det ska sys ihop.

Kreativitet….

Ja, tur jag har denna lilla
”kreativa ådra” för just nu skulle
nog annars min sjukdom och min värk,
göra mig helt galen och ”äta upp mig”
om jag inte kunde fokusera någon liten
stund då & då på något kul, som detta ;)

Även om det kan ta länge att
få klart allt och jag ibland kan
känna lite frustation att jag behöver
pausa och inte orkar, så tänker jag som så,
jag har inte bråttom, det positiva i om det
tar lång tid, är ju att jag istället får hålla
på extra länge ♥

annaskrift2 copy