Vilken härlig dag ☀️ vi har nog haft kring +24 grader idag. Å en riktigt härlig hemmadag där vi kunnat sitta på altan och äta både lunch och middag och mellis. Pappa Jonas tog en powernap där oxå efter varit och röjt i skogen. Å shortsväder till och med på promenad vid 17.30 tiden 🙌🏼 vi har även gått igenom vedbodan här hemma och rensat och vi körde ett till lass på soptippen med diverse skräp. Otroligt skönt. Å just nu är Jonas iväg och gräver med grävmaskin, å jag skickade upp Max på rummet med sitt ”Masked Singer surr” en stund 😅 Tog själv en påtår kaffe och njuter av sista solstrålarna på altan. Blir mer och mer moln nu och imorgon väntas regn och så ska det blir svalare igen. Men sååå härligt fått njuta hela dagen ☀️
Jopp, krassligkojan byggd. Fast Max är då gode pigg, lite småfebrig, så får kanske som jag. Så det känns då bra nu få göra bort det nu alla. Å skönt att vi fått det då det ändå är svalt ute och inte under högsommarvärme.
Å perfekt göra bort det nu, då vi har planer nästa helg och då borde ju alla vara pigga igen hoppas vi. Själv är jag fortfarande tjock i halsen och kanske lite småfeber, men jag har tagit en kort och lugn morgonpromenad & det kändes skönt 👌🏼
Vi har varit iväg och luftat oss en stund upp till skogskojan med fyrhjulingen. Kändes som så länge sedan vi var där & nyfikna om de börjat gallra nedanför stugan & de hade de gjort 🌿👍🏼 lite knott men inte direkt nå mygg. Vi körde gamla kattmyrvägen hem, å många minnen där, allt från många löprundor där för mig och så har vi ju haft många cykelutflykter och promenader runt där med barnen under åren 👍🏼 vi åkte vilken förbi där grabbarna grävt på åkern & vi träffade kusiner en snabbis och bara sa hej från vagnen👋🏼 känner dock nu när jag kommer hem att jag är frusen och inte riktigt okej än, men skönt med en liten tur, man blir ju så rastlös 👌🏼
Dessa gjorde jag tidigare till skogskojan. Först köpte jag begagnat en trälåda från Ikea som jag slipade av och gjorde mörkare & märkte upp med text, tänkte ha raggsockor och tofflor där 👍🏼 å nu är den bara påhängd på 2 stora spikar, vet inte riktigt om den ska vara där än, så därför provisoriskt. Så är det med flera saker just nu, kanske hinner flytta om lite, innan det känns helt rätt. Sedan fick jag tag i hyllplan med 30 djup som var på extrapris, så de gjorde jag dem oxå mörka så de skulle smälta in i stugans väggar. Å de satt pappa Jonas upp tidigare en gång då han var upp själv, så vi kollade in dem lite bättre nu på plats 👍🏼 jag har en liten plan för dem sen, som vi får se om det funkar som jag tänkt, men lite kul ta det lite då och då, så har man lite projekt att segrar emot oxå ☺️
Gick ut & pinka med vovven Abbe nu ikväll & det var typ disco på altan i kvällssolen & de hängande runda spegelbitarna ☺️✨ jag letade på nätet i fjol efter någonting hängande som reflekterade för fåglarna som gärna satt och bajsa på vår altan & på våra utestolar på natten eller tidig morgon & jag hittade då dessa (kommer dock inte ihåg var) och de funkar bra mot fåglarna 👍🏼 & jag tycker att de ändå är ganska diskreta & är lite som en dekoration oxå. Har satt krokar på 3 ställen vid varje gardin och kan då smidigt hänga upp dem där varje sommar.
Nämen, skit oxå, pappa Jonas kom hem med 39 graders feber från jobbet nu och drog in i uterummet 🤒 det går influensa och Max farbror fick det innan helgen, dagen efter vi var där vid examen och han blev så dålig så han har spenderat några dar på sjukhuset, så nu återstår det att se om vi åker dit oxå 🥴…
Idag har vi städat i lekstugan där Max har sin MAX grill med mera och som vi pysslade på med i flera år 👍🏼 swipa för att se fler bilder. Max är ju inte där så ofta där numera, utan det blir de yngre som hälsar på som leker där. Men nångång då och då har han ändå slängt ihop något ”Max mål” eller sitter och läser i sängen 👍🏼 å om ni vill se en massa pysselprojekt som vi gjort där eller allmänt allt som hänt där, så finns det samlat här 👉🏼 https://www.instagram.com/explore/tags/maxochannainrederlekstuganmedhappyhomes/
Vi har försökt njuta av shortsvädret idag, men det är bara ☀️ solen som värmt, annars svala vindar och nu har det gått i moln och regn ska komma på eftermiddagen & vi ska få allmänt svalt väder. Så tyvärr fick inte den sköna värmen som var i helgen stanna hos oss.
Jag, Max & Abbe tog en promenad efter middagen & innan regnet kom. Riktigt skönt & det här är sommar för oss, med många små promenader & så njuta av naturen runt omkring 🌿🌸👌🏼 . Idag var det premiär med mygg som följd med på promenaden 🦟 🦟 så nu for vi börja hålla ett visst tempo och inte stanna så mycket ☺️ nu ligger jag och vilar och regnet smattrar på taket, Max surrar nonstop i sitt rum till något på sin TV och pappa Jonas ligger i soffan med feber och hosta 🤒😮💨 å vi hoppas att bacillerna hoppar över oss men oddsen är ju inte så stora. Max farmor och farfar är oxå krassliga nu som började med hosta, men har nu ikväll oxå fått feber.
Ja, i helgen så plockades spetsgardinerna ner på altan & det blir så ”kalt” och stelt efteråt, längtar redan tills de ska upp till våren igen & det blir lite mer ombonat igen. Vi har ju haft dessa i flera år nu. Å jag har uppmärkta påsar efter hur de sitter uppe och så sätter jag ner gardiner och gardinspiraler och den lilla öglan som sitter i trallen, i varje påse, så att jag har samma gardin på samma plats året efter sen. För det skiljer sig ju lite mellan hur jag måttat då jag satte upp dem, så då vet jag att det stämmer varje år. Å öglan i trallen måste jag oxå ta bort varje år, för vi vill ju kunna skotta av altan i vinter 👍🏼 så medans jag gjorde detta i helgen körde vi musik & Max underhöll med sång 👍🏼 och nu har vi bara bordet och stolarna kvar och de får väl stå ett tag till, så det inte blir så kalt på altan ☺️
.å efter att hållt på sedan skolorna startat om och tagit ett fönster per dag (fixar inte mer) så har jag nu kommit genom husets fönstertvätt med sista i uterummet i helgen. Den känslan är värld att fira 🙌🏼✨ å medans jag höll på i uterummet, så rabblade Max startlistor i rallycross & bara i denna bok hittade han pappa Jonas på 3 olika ställen, då han kört Rallycross. Å så mycket som Max lusläser alla rallycrossböcker, så hittar han sin pappa lite överallt ☺️