Vilken underbar dag

Vilken härlig dag ☀️ vi har nog haft kring
+24 grader idag. Å en riktigt härlig hemmadag
där vi kunnat sitta på altan och äta både lunch
och middag och mellis. Pappa Jonas tog en
powernap där oxå efter varit och röjt i skogen.
Å shortsväder till och med på promenad vid
17.30 tiden 🙌🏼 vi har även gått igenom
vedbodan här hemma och rensat och vi
körde ett till lass på soptippen med diverse
skräp. Otroligt skönt. Å just nu är Jonas iväg
och gräver med grävmaskin, å jag skickade
upp Max på rummet med sitt ”Masked Singer
surr” en stund 😅 Tog själv en påtår kaffe och
njuter av sista solstrålarna på altan. Blir mer
och mer moln nu och imorgon väntas regn
och så ska det blir svalare igen. Men sååå
härligt fått njuta hela dagen ☀️

/ Anna

Underbar vårvinterdag med skotertur

Ni kan ju tro Max var lycklig
på morgonen 💨

Ja igår, skulle man ju inte kunna tro att
det skulle vara skoterföre idag,
spöregnade hela kvällen, men idag ☀️
och än finns det snö kvar 🙌🏼 och det är
väl en av gångerna där Max ler som
mest, då det innefattar motorfordon och
ut & köra 💨

Jag & Abbe har njutit i solen idag,
i lä inne i uterummet med öppna
glaspartier ☀️👌🏼 medans grabbarna
kör skoter. Natten min blev typ nästan
sömnlös, så varit skönt ta igen sig lite
och underbart sitta i gungstolen och
vicka och distrahera bort lite värk.
Å ni ser, vad pelargonerna skjuter
skott nu efter en vecka till 🌱 jag
upplever, att sedan vi övervintrar dem
helt i kallkällaren hela vintern, utan att
bry oss, så blir de så mycket tätare med
blad och fylligare 👌🏼 längtar till de blommar
ute på altan i sommar 🙌🏼

De har haft en härlig skotertur
idag i toppenväder 💨☀️👌🏼 

/ Anna

Skogsarbete, skotertur till Furubokojan & njuta i sol och takdropp

Max hoppade i arbetskläder igen
& iväg för arbetspass i skogen på
förmiddag 🌿💪🏼

Idag lagom till lunch tog vi en skotertur
upp till skogskojan & stekte upp palt
& myste framför brasan i härligt soligt
väder ☀️ å nya skotern orkade och
rymde oss alla tre 👍🏼 vårvintern här
uppe då den är som bäst 👌🏼

Liten film från dagens skotertur till
skogskojan för lunch vid brasan 🌿☀️👌🏼
ljuvligt väder & så mysigt att äntligen få
vara tillbaka vid kojan, det lugnet som
infinner sig, lääängtar så till våren nu 🙌🏼
pappa Jonas busade några gånger &
gasade på med skotern & jag skrek
och han fick sig smäll på hjälmen, jag
gillar ju inte höga farter och Max bara
skrattar ☺️ det gick fint att sitta 3 på
nya skotern upp dit, precis som med
fyrhjulingen 👍🏼 sedan när vi kom hem,
for grabbarna iväg på en egen sväng,
då inte bromsklossen är med ☺️ 💨

..å vi hann bara landa hemma efter
vår skotertur, så bytte grabbarna till
skoteroveraller och sedan väg på ny
skotertur med andra från byn 💨
gäller passa på, snart slut skoterföre
för i år ☀️

Medans grabbarna var på skotertur
idag, njöt jag & Abbe i solen & till
värsta takdroppet ☀️💦

/ Anna