En lugn söndag. Grabbarna donat på ute idag. Vi var en sväng till mormor och morfar & Max kikade på kartor & flaggor med 🔎👍🏼 sedan efter middagen hade vi riktigt soffmys och såg på Stranger Things tillsammans, där vi snart sett hela säsong 2 oxå. Sedan var Max väldigt taggad att se Hello Mello och det gjordes dansande till alla låtar 🕺🏻✨ nu bara ladda för en ny vecka, helgen fick fort 💨 …
Max och pappa Jonas har en bra rutin på helgerna, att då pappa Jonas går långrunda med vovven Abbe, så har de telefonkontakt halvvägs och så går Max och möter sista biten. Både fin motion och träna lite självständighet & träna att se sig för innan han går över vägen 👍🏼 å så verkar det finnas fler planer för dagen 😉
2 underbara dagar med härliga promenader ☀️👌🏼 som jag har njutit att strosa i skogen efter skoterspåret. För mig är naturen både den bästa avkopplingen som finns, den bästa distraktionen för min värk & samtidigt så ger den energi, för det är absolut bästa stället att hinna planera och känna att man har koll på läget för att ligga det där lilla steget före till veckan oxå, som så många gånger behövs 😉👌🏼✨
Sån härlig dag idag oxå ☀️ vi har varit ute hela dagen och ”polimasa” med allt möjligt 👌🏼 lunch ute vid elden, surrat & skvallrat med både Max morfar som var förbi och även senare farmor och farfar 👍🏼 swipa för fler bilder…
Tror att det är det bästa bygget vi gjort. Finns inget bättre än att ha en rymlig altan under tak, där allt kan stå framme och inget behöver tas undan under hela sommarhalvåret 👌🏼 det ska ju såklart fram mer mysfaktor med blommor och dylikt då det blir varmare, men jag älskar då spetsgardinerna hänger uppe bredvid varje stolpe och då hänggungan är på plats och de blir lite mer liv och rörelse då de flaggar i vinden och mer ombonat & mysigt 👌🏼
…och om ni swipar, ser ni fina tavlan som Max målade till altan 2020, jag beställde mina favoritblommor rallarroser & det hör till att vi hänger den på plats varje vår ✨ så medans jag mest har donat på altan idag, så har grabbarna gjort en massa annat, i morse var de till Holmträsk och kolla röjning, de har servat bil och tagit fram sommardäck & pappa Jonas har varit iväg och röjt diken ett tag och så har vi haft lite besök mellanåt. Varit skönt med en lugn helg på hemmaplan och fått laddat lite ny energi i kroppen och känns som vi nu börjar ha snytit ut det sista i snor. Laddar för skoldag igen imorgon efter påsklovet nu är över.
Alltså ni kanske tycker det ser hemskt ut? ☺️🙈 men jag tycker det ändå duger fram till de första vårblommorna får komma fram. Blir ju som lantlig känsla med trälådorna & plåthinkarna. Jag har faktiskt kört med att ljungen har fått stå framme sedan i höstas och över hela vintern, å då anpassade jag ju dem bara med några vita snöflingor i vitmålad trä som jag stack ner i ljungen för att få vinterkänsla och så var det tallris istället för vanligt ris & nån ljuslykta. Å nu stoppade jag bara dit en vas med fusk vide för att få det lite ”vårigt” ☺️ jag försöker ofta tänka till och spara in på moment numera, att kunna använda saker lite längre eller till andra ändamål. Å vet ni, även riset är återbrukat från i fjol, de hade jag även i fjol till påsk och det funkar ju bara ta fram igen, istället för att fixa nytt igen 😉
…å idag fick Max visa upp sitt nya rum och sjunga lite för sin mormor & morfar och farmor & farfar 💛 och så mumsade vi lite gofika, så här på sista höstlovsdagen 👍🏼