Söndag med kartor, mys & Hello Mello

En lugn söndag. Grabbarna donat på
ute idag. Vi var en sväng till mormor
och morfar & Max kikade på kartor &
flaggor med 🔎👍🏼 sedan efter middagen
hade vi riktigt soffmys och såg på Stranger
Things tillsammans, där vi snart sett hela
säsong 2 oxå. Sedan var Max väldigt taggad
att se Hello Mello och det gjordes dansande
till alla låtar 🕺🏻✨ nu bara ladda för en ny
vecka, helgen fick fort 💨 …

swipa för fler bilder.

/ Anna

Söndag med kanonväder, promenader & skotertur

Max och pappa Jonas har en bra rutin
på helgerna, att då pappa Jonas går
långrunda med vovven Abbe, så har
de telefonkontakt halvvägs och så går
Max och möter sista biten. Både fin motion
och träna lite självständighet & träna att
se sig för innan han går över vägen 👍🏼 å
så verkar det finnas fler planer för dagen 😉 

Ja, snacka om smile i hela ansiktet,
innan de for iväg på skotertur idag
😁💨 å kanonväder även idag ☀️

Jag & Abbe har njutit av solstrålarna
på altan medans grabbarna är och
åker skoter ☀️👌🏼✨

2 underbara dagar med härliga promenader ☀️👌🏼
som jag har njutit att strosa i skogen efter
skoterspåret. För mig är naturen både den bästa
avkopplingen som finns, den bästa distraktionen
för min värk & samtidigt så ger den energi, för
det är absolut bästa stället att hinna planera och
känna att man har koll på läget för att ligga det
där lilla steget före till veckan oxå, som så många
gånger behövs 😉👌🏼✨ 

Bilder som grabbarna tagit under
deras skotertur idag tillsammans
med Andreas, där de bland annat
besökte stora Älgberget, på dessa
bilder ☀️💨

Vi kunde inte låta bli att ta en promenad
runda till efter middagen idag i det härliga
vädret 👌🏼✨❄️ vår bästa tid är nu och
framåt ✨⭐️

/ Anna

Uteliv, altanen redo & klar med blodsockermätning

Sån härlig dag idag oxå ☀️ vi har
varit ute hela dagen och ”polimasa”
med allt möjligt 👌🏼 lunch ute vid elden,
surrat & skvallrat med både Max morfar
som var förbi och även senare farmor
och farfar 👍🏼 swipa för fler bilder…

Yes ✔️ klara med blodsockermätning 💪🏼
gått superbra och värdena har legat 👍🏼

Å här kommer före & efter bilder från dagen.
Har hjälpt våren lite på traven genom
att ställa fram utemöblerna på vår altan.
swipa för fler bilder…. 

Tror att det är det bästa bygget vi gjort.
Finns inget bättre än att ha en rymlig altan
under tak, där allt kan stå framme och inget
behöver tas undan under hela sommarhalvåret 👌🏼
det ska ju såklart fram mer mysfaktor med
blommor och dylikt då det blir varmare, men
jag älskar då spetsgardinerna hänger uppe
bredvid varje stolpe och då hänggungan är
på plats och de blir lite mer liv och rörelse då
de flaggar i vinden och mer ombonat & mysigt 👌🏼

Max & Abbe har legat i trägungan för första
gången idag. Här brukar det mysas 👌🏼 …

…och om ni swipar, ser ni fina tavlan
som Max målade till altan 2020, jag
beställde mina favoritblommor rallarroser
& det hör till att vi hänger den på plats
varje vår ✨ så medans jag mest har donat
på altan idag, så har grabbarna gjort en
massa annat, i morse var de till Holmträsk
och kolla röjning, de har servat bil och tagit
fram sommardäck & pappa Jonas har varit
iväg och röjt diken ett tag och så har vi haft
lite besök mellanåt. Varit skönt med en lugn
helg på hemmaplan och fått laddat lite ny
energi i kroppen och känns som vi nu börjar
ha snytit ut det sista i snor. Laddar för skoldag
igen imorgon efter påsklovet nu är över.

Alltså ni kanske tycker det ser hemskt ut? ☺️🙈
men jag tycker det ändå duger fram till de
första vårblommorna får komma fram. Blir ju
som lantlig känsla med trälådorna & plåthinkarna.
Jag har faktiskt kört med att ljungen har fått stå
framme sedan i höstas och över hela vintern,
å då anpassade jag ju dem bara med några vita
snöflingor i vitmålad trä som jag stack ner i
ljungen för att få vinterkänsla och så var det
tallris istället för vanligt ris & nån ljuslykta.
Å nu stoppade jag bara dit en vas med fusk
vide för att få det lite ”vårigt” ☺️ jag försöker
ofta tänka till och spara in på moment numera,
att kunna använda saker lite längre eller till
andra ändamål. Å vet ni, även riset är
återbrukat från i fjol, de hade jag även i fjol
till påsk och det funkar ju bara ta fram igen,
istället för att fixa nytt igen 😉 

Sol, promenad & mysigt söndagsfika

Sol idag oxå ☀️👌🏼 men lite kyligt.
Tror dock Max längtar att få tillbaka
snön som försvann ☺️….

.

Fikamys

Fikamys idag med Max
farmor och farfar & mormor och morfar 💛 

…å idag fick Max visa upp sitt nya rum
och sjunga lite för sin mormor & morfar
och farmor & farfar 💛 och så mumsade
vi lite gofika, så här på sista höstlovsdagen 👍🏼

/ Anna