Lite uteliv….

 

Måste få bjuda på lite
filmsnuttar på Max. Måndag
kväll var vi ute efter middagen,
det var ju så härligt väder, så Max
ville ut och skjuta pilbåge utomhus

pilbåge

….vilken eftermiddag 💛 eftermiddagssol och
superskönt. Max sköt pilbåge på dörrarna till
logen, då det var ett lämpligt ”kryss” där 👍
Se filmklippet här….

.

.

…ja, nog är han smart, bara ställa sig
riktigt nära för att pricka krysset ;)

I morse lite kyligt….

I morse var det ju dock lite kyligt
så Max som gärna vill vara ute och
vänta på taxin på morgonen, kom
på att han då kunde cykla med sin
springcykel inne i pappas garage…

.

.

…vilket han oxå gjorde ;)

annaskrift2 copy

Skolsköterska/läkare & stadsbesök….

 

Igår var det en händelserik dag.
Vi hade först en date med
skolsköterskan och skolläkaren
på Max skola….

skolsköt

…Max var på toppenhumör då vi
väntade utanför :)

Sammanfattning & vaccin….

Så vi gjorde en liten sammanfattning
kring Max alla delar från mediciner till
undersökningar och allmänt. Han vägdes
och mättes och läkaren kollade ryggen och
lyssnade lite på hjärtat. Bästa med allt är ju
att skolläkaren, är Max egna läkare på
barnmottagningen sedan tidigare, så de
känner ju varann redan och hon har ju
koll på allt vad gäller Max ;)

Max var dock lite blyg, så lite skojigt
var att i början så ville han viska allt
som han skulle säga till dem, genom
mig (trots att de hörde vad han viskade ;)
Men han tinade upp och innan vi var klara
så surrade han en del.

Han fick sitt vaccin mot mässling, påssjuka
och röda hund (tror jag det var) och nu senaste
tiden har Max blivit så rädd alla sprutor, så
han jagar upp sig massor och är helt panikslagen
innan, så många tårar blev det, till att han
efteråt som vanligt säger att det var ju inte
så farligt.

Skoldag….

Så efter detta besök, följde jag Max
till sin skolklass och han fortsatte
skoldagen. Jag gick ner på stan en stund
och tog en kaffe och faktiskt hittade kanske
Max examens kläder på stan ;) Inte dumt om
det går att vara så ute i tid nån gång. men sedan
satt jag mest och tog det lugnt och sedan gick
jag tillbaka till skolan en halvtimme innan Max
skulle sluta och var med lite på deras sista engelska
lektion.

En stund på stan….

Sedan gick vi tillsammans ner på stan
igen, jag och Max. Först fixade vi till Max
brillor hos optikern, ett par gått sönder och
det andra paret hade lös skruv. Sedan åt vi
en tidig middag han och jag….

mat

…mysigt bara sitta vi två.
Är ju så sällan jag är i stan så det
var supermysigt.

Köpte block & luktpenna…

Max är nu rolig då vi någon gång
är på stan (vilket inte är ofta) då vill
han absolut inte gå i affärer och han vill
absolut inte köpa någon leksak eller annat
skoj … jag erbjuder honom alltid det, eftersom
vi så sällan är in, tycker jag han kan få handla
något, men icke det, han är svårflörtad, även
om jag vet att han skulle ha kul med det hemma…

block

….men däremot igår (!) så ville han gå in på
akademikerbokhandeln och köpa ett block
och en luktpenna så han skulle kunna skriva
hemliga meddelanden 😊👍 så vi spenderade
mesta tiden i stan på en parkbänk med
skrivbok 👍 och jag klagade inte ;)

Vårdcentralsbesök….

Efter en stund så slutade
storasyster på sin praoplats
och pappa Jonas hämtade oss
alla och vi for på ett sjukvårdsbesök
med syrran innan vi sedan for hem.

Så en fullspäckad dag och inte
optimalt för min del, men samtidigt
ändå skönt göra bort flera saker på en
dag, istället för att jag ska ranta flera
dagar samma vecka.

Lindbäcks…

Samtidigt som vi var på
vårdcentralen så hann Max och
pappa Jonas iväg på Lindbäcks
och hälsa på och Max kom sedan
hem med en hel påse med en massa
saker han fått där…

lindbäcks

…nöjd kille som plockar ut
allt från tygväskan. Han visade
upp allt han fått från nyckelband
till bok och buffar och första hjälpen
kit och muggar 😊 så snällt 💛 skulle
bara haft en enkom garderob bara med
reklamprylar här hemma som framförallt
karlarna i familjen drar hem 😊

Nu återhämtning ett par
dar för min del!

annaskrift2 copy

Underbar helg åter igen ♥

 

Jag njuter av helgerna
hemmavid just nu ♥

Jag försöker ladda energi
under veckorna för att sedan kunna
vara ute och verkligen spendera tid
med familjen och vilken härlig helg
det blev igen…ute från tidig morgon
till eftermiddag och luncher över
öppen eld….

…i skogskojan har vi börjat göra
ett vindskydd som pappa Jonas
hjälpte oss med. Max kollade med
eget vattenpass att det var rakt ;)

Luncher ute….

Lunchat ute både lördag
och söndag och lördag svängde Max
farmor och farfar förbi precis då och söndag
fick vi farbror Fredde som joinade oss…

…grymt gott med pinnbröd med
smält smör rullade i socker och kanelblandning.
Tror vi haft alla möjliga korvar, allt från Bullens
till grill- och falukorv ;)

Fortsatt lite på logen….

Varit lite på logen och hållit
på röja/städa….


…den som spar han har!
Gamla hyllor på hög, blev uppsatta
som förvaring åt pyssel framöver ;)
Gardiner från typ våran första bostad har
fått bli uppremsade och kommer sitta i lite
öppningar, för att dölja det bakom ;) Har
tvättat upp spetsgardiner som hängt på tork ute
och  Max har suttit och målat med målarfärger
på logen i helgen.

Cyklat….

Vi har testat den nya påhängscykeln
och den var bara super….

IMG_1820

…se bara filmklippet här, då de testar
den för första gången….

.

.

…och faktiskt har jag och Max och testat
den en sväng till kusinerna, som bor nära…

IMG_1987

..hos kusinerna gungade Max lite och när vi
kom hem doftade det underbart då dottern
bakat jämtlandsbröd ♥

Nostalgi & minnen…..

Kul då vi röjer och hittar
minnen och nostalgiminnen….

IMG_1813 IMG_1953

…här kikar pappa Jonas och Max på då
pappa gjorde lumpen och så en bild från
då vi var nykära och sisådär 16 och 17 år
gamla och skulle ut och paddla i Idafors ;)

Sandlådan framtinad….

Sandlådan har nu tinat fram
skapligt, så då lastade vi ut lite
leksaker dit oxå i helgen….

IMG_1966

…utelivet är underbart!

Lite skojigt….

Sedan lite skojigt filmklipp
då Max ska trolla och fuskar lite…

.

.

…busiga killen :)

annaskrift2 copy

Fredag igen….

 

Hoppsan fredag igen!
Ja, denna vecka blev inte nå
vidare för egen del, mest fått vila
mig i form, så att säga.

Vardagarna bara rusar iväg.
Max har haft en bra vecka i skolan
och på fritids. Vi har inte hunnit göra
så mycket efter skolan på veckan,
speciellt inte då det varit trist väder oxå….

penna

..men lite skrivläxa har vi pysslat på
med och här skrev Max det sista på den i
onsdags. Kan åter igen tipsa om den
suveräna stiftpennan som vi nu haft ett
bra tag till Max, perfekt för barn med bra
grepp och kraftigt och stadigt stift 1.3 mm 👍
och det är Bic Kids som har den. Rekommenderar
den varmt för alla barn, men Max som haft lite
svårt greppa och hålla i penna, så är den extra
toppen 👍 så ett tips om ni inte redan testat!!
Ni kan läsa mer om den här >> där jag tidigare
skrivit om den på bloggen.

Max Zlatan rum…..

Jag har försökt varva vila med
att pyssla på lite i Max rum, de små
stunderna jag orkat och jag är så glad att
jag har ett litet projekt som jag kan hålla
på med, det gör att jag kan förtränga det
trista i kroppen en stund…

zlatan pyssel

… så det tar sig med små steg
framåt i Max rum och jag hittar lite
då & då saker på nätet som ska hjälpa
till att komplettera rummet och bli
pricken över i:et….

fotbollslampor

…som dessa fotbollslampor ;)
Coola va?! De hittade jag hos
lampan.se och de tror jag kommer
passa ganska bra, visst?! ;)

Hoppas på uteliv….

Ja, en veckas tid inomhus
med busväder utomhus, hoppas
jag nu ska förvandlas till en helg
med uteliv, men är osäker vad
vi får för väder. Men hoppas!

Här kan ni se lite klipp från
förra helgen på en busig Max
då vi håller på städa ute på logen….

.

.

..och här sjunger
han i sopkvastar…

.

.

…hoppas på repris i helgen ♥
Trevlig fredag på er alla och
hoppas ni får en fin helg!

Avsluta med lite skojigt…

Max sitter i hallen.
”…mamma, ge mig kofoten” säger Max.
”…kofoten?” frågar jag.
”...ja, ge mig kofoten så jag får
på mig skorna” svarar Max 😉👍

skohorn

….aha…jo, men visst skulle skohorn
oxå kunna heta kofot, ganska snarlika
är de ju 👍 :)

annaskrift2 copy