Lördag med Mora Träsk….

 

I lördags så for vi och
lyssnade till Mora Träsk i Piteå
tillsammans med pappa Jonas….

IMG_1251  IMG_1256

…Max var väldigt förväntansfull,
han älskar ju Mora träsk och ser ofta
på dem på DVD filmerna här hemma.
Så vi var på plats redan 10.20 och de började
11.00 och Max skulle sitta på sin plats på golvet
framför scenen och vänta hela tiden och jag fick
inte heller gå därifrån ;)

IMG_1294

…åsså kom de till slut och Max
kunde alla låtar de spelade och
alla rörelser…

IMG_1259  IMG_1261
IMG_1279 IMG_1269
IMG_1267 IMG_1289
IMG_1297 IMG_1300

…Max fick ett kort efteråt och så laddade
vi och köpte hem 2 nya DVD som Max
inte har.

Vi träffade och satt tillsammans med
Max kusiner, som oxå var där.

Luncha ute…..

Sedan for vi hem till härligt väder
så då gjorde vi lunch ute….

palt

…uppstekt pite-palt på murrikkan
det var mums!

Resen av lördagen var vi ute
och började lite vårstädning
och dylikt…

röja

…Max drog fram en träningsmatta till
dörröppning till logen och hittade lite
smått & gott att roa sig med i den härliga
eftermiddagssolen ♥

 

IMG_1319

..Max hjälpte mig att fräscha upp
”Wee-hoo” påhängscykeln som vi
tänkte sälja.

Då man börjar se att vi är ute mer
timmar än inomhus, då är det vår
och det är så grymt härligt !!

annaskrift2 copy

Påsklovet tog slut….

 

Har inte riktigt orkat hålla
uppdateringar på bloggen nu
sista dagarna då barnen haft
påsklov. Men vi syns hela tiden
om ni följer oss på instagram,
som ni hittar här >>

instagram

Om ni inte har instagram på mobilen,
men ändå vill se vad vi pysslar med
och lägger ut där, oftast flera gånger
per dag, gå in här på vårt konto >>
så kan ni klicka på bilderna och där
ser ni även text till och kommentarer.
Det är smidigare att kunna uppdatera
snabbt med mobilen och bilder där, mot
för att starta upp datorn och blogga, för
gillar inte blogga via mobilen, vill sitta
vid tangentbordet och skriva.

Ska sammanfatta lite nu tänkte jag,
vad som hänt de senaste dagarna under
påsklovet. Det är väl egentligen inte så
mycket, då jag inte fixat ranta med barnen
direkt. Storasyster har väl varit och rantat
lite, men svårare för Max att få ta sig och
göra något ett sånt här lov då pappsen jobbar.

Så det har väl blivit ett lov att mest
vara hemmavid och försöka hitta på lite
saker ute, varvat med vila inomhus.

påsklov1

…nån dag blev lite väl tuff dag för
egen del, då det blivit typ soffläge, så då
tjuvtog denna bild på barnen när de var ute
en stund, Max tagit fram cykeln som måste
få en vårgenomgång nu 😉👍

skkogskoja

Vårkänslor då vi börjat lite smått att vårstäda i
skogskojan 👌 även om vi har en del snö kvar, så
är det helt borta i vår skog på tomten 👍..få se om
vi denna vår/sommar får till våra planer, som vi
redan hade i fjol, men vädret ställde till det då, så
vi har suttit och filosoferat och planerat en kort
stund 😉👍

skoj

Lite skojigt på fredagskvällen. Vi hade duschat
jag & Max och vi som alltid har lite överdos av
fantasi & lek, så förvandlades såklart 💦
duschkabinen till en raket 🚀 och då vi landade
och skulle gå ut och öppnade dörrarna och
lämna den sköna värmen, så säger jag:
”…men huuu så kallt, var har vi landat,
är det Island eller
?”
Max svarar sittande insvept i en handduk:
”…nä, men jag vill har varmt väder,
jag tycker vi landar på Värmland” 😂😂👍
Japp, det lät ju mycket skönare med ett
sånt ”land”😉👍

Lördag morgon….

Jorå, full rulle på morgonen👍…..

utklädning

….jag fick i uppdrag att
poängsätta  Max utklädningar
då han gick modevisning 😂👌

annaskrift2 copy

 

Max omnämnd på SnickarBjörns blogg….

 

Idag fick Max vara med i
SnickarBjörns blogginlägg
Han bloggar numera under
Laila Bagges blogg och ni hittar
honom här >>

 

laila bagge snickarbjörn2

De håller ju tyvärr på att sälja
ut sin klädkollektion BCWW som
är superfina kläder för aktiva barn.
Max har ju fått vara deras lille ”fotomodell”
under några år, eftersom han älskar
kläderna och verkligen använt dem från
vår till höst och så här gulligt skrev Björn
om Max idag:

laila bagge snickarbjörn

”….vi lät därför ett flertal mindre bloggare
blogga
om vår nya kollektion, vilket gjordes
bra men landade
till slut i att bara ha en utvald
ambassadör kvar för
varumärket, vår egna
fotomodell Max . Max, föddes
med Down Syndrom,
ni kan läsa mer på bloggen
ettnyttliv.com om Max,
som är en riktig utomhus lek kille
med glimten i ögat
gillade även våra kläder väldigt mycket,
vilket gjord
valet för oss väldigt lätt
. Honom Ska Vi Ha!!!”

Ni kan läsa inlägget här >> och Björn har även
lagt ut filmen då Max snickrar ihop en verktygslåda
från BCWW, det var 2013, då Max var 6 år och helt
otroligt så gullig Max är då han snickrar med ”fassan”
i garaget, i det klippet, väl värt kika på igen, ni ser
den här…

.

.

 

..ja, oj vad vi kommer sakna den fina
kontakten vi haft under åren med Björn
och frugan Karolina, vi får hoppas att vi kan
ha lite kontakt trots att de lägger ner BCWW.

Men vi har då passat på att ”bunkra upp”
med kläderna, inför kommande år, så det
är ju tur, så de kommer nog snart.

Vill ni oxå passa på att handla,
så är det kanonpriser just nu!!
Deras web-shop är här >>

Jag skrev tidigare om deras
utförsäljning och la in en massa bilder
på Max i deras kläder från alla år, så
kika på bilder i detta inlägg >>

Tack Björn ♥
Många kramar från Max
med familj!

annaskrift2 copy

Max ”Zlatan rum” vilar sig i form….

 

Vi har fått en spännande
leverans från tapetstore.se
med en fototapet som ska
sättas upp i Max rum…

IMG_1103  IMG_1104

…ska bli grymt spännande och
se resultatet sen. Dock är projektet
lite försenat, då pappa Jonas skadade
axeln och så blev det påsk och nu har
barnen påsklov.

Så nu ser det allt annat än klart
ut i Max rum…

IMG_1113  IMG_1114

…håller ju på med ett färgglatt projekt
i rummet och taket har målats vitt, så
snart ska vi ta köra nått ryck igen. Men
det får ta den tid som behövs, vi kommer
inte stressa ihjäl oss, utan gör lite då & då.

Så hoppas vi att snart kunna visa
upp ett nytt rum för Max…ett eget
litet ”Zlatan rum” ;)

Så återkommer såklart
med detta framöver….

annaskrift2 copy