Busdag deluxe med kusin ♥

 

Idag kom kusin Agnes på
besök och var här och busade
några timmar …

IMG_4241 kopiera

….och de hann med mycket
vill jag lova, bland annat….

IMG_4294 kopiera

…kök, grill och affär är väldigt poppis
och där lekte de mycket….

IMG_4297 kopiera  IMG_4296 kopiera
…de körde lite rörelser till
Mora Träsk framför tv:n…

.

.

Mora Träsk är alltid skoj!

IMG_4300 kopiera

IMG_4301 kopiera

…de cyklade ♥

Förutom det var det en massa
annat på programmet och såpbubblor
var väldigt poppis.

Skattjakt…

Jag knåpa ihop lite snabbt
bara en enkel skattjakt åt dem
och det var ju sååå spännande…

IMG_4246 kopiera  IMG_4245 kopiera

….och de fick hitta skattkartan
i hallens fönster….

IMG_4249 kopiera

IMG_4252 kopieraIMG_4254 kopiera

IMG_4257 kopiera

IMG_4260 kopiera

IMG_4261 kopiera

IMG_4263 kopiera

IMG_4265 kopiera

…helt underbart att se deras förväntansfulla
blickar medan de gick och klurade med kartan …

IMG_4268 kopiera

…här har de kommit på att ”den runga ringen”
på kartan måste vara studsmattan ;)

IMG_4273 kopiera

IMG_4275 kopiera

IMG_4276 kopiera

…vilken LYCKA de hittade skatten!!!

IMG_4278 kopiera

IMG_4283 kopiera

IMG_4287 kopiera  IMG_4288 kopiera

…nöjda barn går med ”skatten”
till altanen för att äta upp den….

IMG_4291 kopiera

…festisar och Pex godis ♥

Kul dag…..

Så en rolig dag.
När jag då skulle göra lunch åt dem
så hade de knappt tid att äta och sa att
de inte var så hungriga, men när de väl
satt där så åt ena 11 köttbullar och den
andra 8 köttbullar och en massa makaroner.
(såklart skulle de ju räkna alla köttbullar de åt ;)

Så busiga barn blir
såklart även hungriga barn ;)

annaskrift2 copy

Besök där Manboy låten alltid dyker upp ;)

 

Tätt efter besöket
från Finland igår, så dök några
fina vänner upp på ett spontant besök
och det som är lite roligt, är att varje
gång de kommer så vill Max showa till
Manboy -låten från ”gubbens mobil”……

rekvistita.. som de började med,
vid ett tidigare besök och
som nu antagligen alltid
kommer vara ett slående
inslag framöver ;)

Denna gång skulle Max ha
rekvisita som han radade
upp på golvet innan och
som han i slutet skulle ta
på sig.

Det var peruk, keps,
och hockeyhandskar ;)

.

.

…men han hann inte få på sig sakerna
som tänkt, innan låten tog slut, så det
var lite skojigt ;)

Följa med på Ica….

Sedan fick han följa med på
en tripp till Ica med dem, trots sen
kväll och lycklig såklart, han älskar få fara
iväg med andra, det bästa som finns !! …

IMG_3844 kopieraIMG_3846 kopiera

IMG_3847 kopieraIMG_3849 kopiera

…han kom hem med en Ica påse och
hade fått en traktor och festispaket ♥
Tack goa ni!

annaskrift2 copy

Klasskompisar besök & kalas….

 

Ja, oj vad dagarna springer iväg.
Men det är väl positivt att jag inte
hinner uppdatera bloggen ;)

Ni kan oxå följa oss på
instagram: #ettnyttlivmax

Klasskompisar besök & kalas….

Ja, fredag hade Max finfrämmande
av en klasskompis med föräldrar 👍

klasskompis

….och han bjöd såklart på mat i
hans Max-grill och serverade allt från
tårtor till skrovmål och bullar 👌
Så mycket trevligt!

Discokalas lördag….

Sedan lördag var det kalas
hos en annan klasskompis
och det var discokalas och
Max var taggad….

kalas2

…värmde upp med
moves i hallen ;)

kalas3

…så ett trevligt kalas med discotema
och grabbarna körde hårt. Kanske en aning
långt kalas, med 3 timmar, för Max blev trött
och energin tog slut till sist, efter en massa lek
med att jaga varann ;)

annaskrift2 copy

Finfrämmande av Uggla….

 

Vi har just nu
finfrämmande i vår skog
på tomten av en uggle-unge
som låter så här på kvällarna
till sina föräldrar…

.

.

…han är väldigt högljudd.
Svårt hålla kameran still på grund
av alla mygg som bet mig samtidigt ;)

IMG_2538

…första kvällen kom jag inte närmare
än att fota hon/han på avstånd, men
igår kom han närmare…

IMG_6054 kopiera

IMG_6055 kopiera

…de är ju som söta ♥
Så vi får se hur länge hon/han
stannar hos oss.

annaskrift2 copy