Semesterlunk

Vi kör verkligen på
”semsterlunk” just nu,
inga direkta planer utan
tar en dag i sänder och
Max har äntligen efter
10 år börjat få till lite
sovmornar…

.
…väldigt härligt
faktiskt, känns som vi
är utvilade varje dag ;)

vet inte direkt om någon
av oss vill iväg direkt och
ranta nå långt, alla verkar
nöjda så här, för tillfället.

Fotboll

Igår morse blev det
efter frukost lite
dribblingar i köket
som zlatan…

.
…kusiner kom på
besök…

.
…Max storasyster fick
blommor ♥

Ny bil

Sen var vi och hämtade
ut Pappas nya bil…

.
…alla i familjen nöjda ;)

Happy homes

Vi var förbi och
hämta ut ny färg till
lekstugan på Happy Homes…

.
…det blev både väggfärgen
som blir ljus, men sedan
hade Max med sig sin
krokodil för att få färgerna
grönt och ljusblå/turkos i
samma nyanser och ni ska
få se var vi ska ha dem färgerna
sen 😉👍🏼 det tycker jag är det
absolut bästa sättet att få dem
färgerna man vill ha, att ta med
sig dem, oavsett var färgerna
finns i för något, även om det är
i en stor krokodil 🐊 ☺️👍🏼 men så
enkelt sedan hitta rätt nyans istället
för att chansa. På Happy Homes i Piteå
har de en soffa mitt i affären och jag
tror Max är som de flesta karlar 🙊😉
blir genast supertrött inne i en affär 😄
så han och ”fassan” passa på att vila
gott och Max blev dessutom bjuden
på en glass 👌🏼✨så superkul, nu har
vi lite nytt att fortsätta med sen i
lekstugan 👍🏼👍🏼👍🏼

Max..

Först blev Max chockad:
”…WHAT?!” 🙀 och sedan
supernöjd, då pappa bestämde
sig för stå för middagen igår
och svängde in på favoritstället
@maxhamburgare 😻👌🏼✨

.
…och jag tog för första
gången denna sommar
en lyxshake ✨ så fantastiskt
gott det är 🙏🏼 har ni inte
provat har ni missat något (!) 😉
såå mysigt då vi är iväg
hela familjen 💛

/ Anna

Vovvebesök

Igår fick vi besök
av mysiga vovven
Mira…

.
…Max såå nöjd över besöket
och vi funderade på kidnappa
kvar fina vovven ☺️ och på
sista bilden så går först Max
iväg och kommer tillbaka till
Mira och ställer dig på knä
och friar till vovven:
”…Mira, vill du gifta
dig med mig” 😂😊
och fortsätter:
”…när vi gifter oss,
vill du att jag bär dig
eller vill du gå i koppel” 😂👍🏼

Mys

Gårdagen gick nog
mest gått ut på att
förflytta sig mellan
olika viloplatser 😉

.
…här drog Max ner
rullgardiner i hans rum
och vi mös i hans säng
ett tag medan det
smattrade på taket av
regnet 🌧👌🏼✨ så klicka på
bilden för se en liten film.

/ Anna

Härlig baddag

Igår var vi hela
familjen på
badstranden hela
dagen…

.
…superfin dag och så
mysigt vara hela familjen
och sedan träffa kusiner på
plats och mycket bus och lek
och lite bad och lite smakande
gott på Sommarkiosken , både
mat och glass, här en liten
film…

.
…bäst syrran ♥

Besök på kvällen

Vi fick även besök
av fler kusiner på
kvällen….

.
…så vi flytta bordet i
kvällssolen för lite
glass-smaskning 🍧👌🏼✨
och så körde Max och
Agnes fotbollsmatch ⚽️💛

/ Anna

Fullspäckad dag

Det blev en dag med
mycket aktiviteter för
Max.

Började morgonen med
att fara och bada i
varmvattensbassängen
med sin pappa…

.
… och det hade gått bra
och så härligt höra en
positiv kille nu hela
tiden vid bad, då han
tidigare hade vattenskräck.
Nu bada han idag utan några
flythjälpmedel (samma på
badet på skolan förra veckan)
och är istället nära kanten
hela tiden. Härligt med små
framsteg hela tiden!

Fyrhjulskörning

Kusinerna kom idag
och det blev en dag full
med bus. Först var de
ute och började med lite
fyrhjulskörning …

.
…och sedan hade de
superskoj i vår lilla
backe, kolla in detta
filmklipp…

.
…många åkningar
blev det i backen :)

Innebus

Sedan fortsatte de att
busa inomhus och intog
bland annat scenen, se
detta filmklipp…

.
…vilka artister ;) !!

Så en trött kille ikväll.
Men trots supertrött så
ville han absolut se
Fixa Rummet” på
barnkanalen och sedan
även läsa bok i sängen ;)

Asså så grymt, måste ju
bara ”fira” lite, Max har
varit frisk hela januari (!)
Hösten och fram till jul och
nyår var ju bara ett enda
stort bacillhärd med många
infektioner, men har nu fått
vara frisk, så sjukt underbart!
bara det att fått vara med och
kunnat vara och bada så mycket
nu på sistone, guld värt ♥

/ Anna