Helgen

Helgen gick fort,
som alltid…

.
.. vi var in och gjorde lite
ärenden lördag i stan och
sedan var den orken över för
den dagen ;) Även trist väder,
så vi pyssla på med lite
legobygge…

.
…blev ett hotell :)

Söndag utedag

Äntligen en dag utan
regn 😃👌🏼 så  vi passade
på att ”vintra” det mesta
på gården, för nu skulle det
vara uppehåll bara ett par dar,
sedan regn igen flera dar 👎🏼

.
…jag hatar att ”vintra”
då det blivit för kallt,
skönt få göra det i god
tid. Å så går det så smidigt
då man hjälps åt 😉👌🏼

.
…jag hade först tänkt
köpa ljung och sätta
vid bron, men bestämde
mig för att ha kvar
smultronplantan än ett
tag, den är ju såååå vacker
nu med sina höstfärger och
jag älskar alla ”revor” som
hänger ner, kan ju inte bli
mer höstigt vackert 👌🏼✨🍂🍁

.
…kommer ni ihåg att
Max hade drivit upp solroser 🌻
i skolan i våras och innan
examen fick vi ta hem dem
och vi planerade ju ut dem i
trädgården och de har vuxit
sakta men säkert i sommar,
men inte hunnit blomma ☹️
tecken på för lite varm sommar
kanske? För vi har ju inget
härligt växthus att haft dem i,
så idag klippte Max ner dem
och vi gör ett sista försök inne
i vatten och ser, men vet inte
om det går?

.
… lite innebandy
i lite sol ;)

Sedan kom bästa
Agnes och busade
några timmar…

.
…så de var mest
ute och busade men
även lite fotboll i
rummet ;)

/ Anna

Besök från Dalarna

Igår kväll hade vi
besök ända från
dalarna💛

Å som Max längtade
hela dagen, det första
han sa på morgonen
var: ”…idag kommer de” 😜👍🏼
och sedan väntade heeela
dagen och frågade tusen
gånger ”när kommer de”…

.
…och kortet uppe till vänster,
där sitter han på bron, alldeles
uppspelt & förväntansfull 😊👌🏼
och sedan kom de äntligen och
med öppna armar skulle han
krama Liv först 💛✨ Liv är oxå
10 år och föddes oxå med en extra
kromosom och vi har träffat hela
familjen årligen i 10 år nu, så ett
kärt återseende varje år 💛

Å vad de lekte igår, de spelade
fotboll, hoppade studsmatta,
kastade boll, klädde ut sig och
de var alldeles svettiga i slutet ☺️👍🏼

Å Max fick en present, den där
kast-varianten med bollar som är
på bild, lär bli en ny favvo här
hemma nu 😉

När de sedan hade farit hem
och Max gjorde sig klar för
sängen, satt han på toa och
lutade huvudet på sned och
fick nått drömskt i blicken och
sa: ”…tänk om vi ändå bott
grannar” 💛

Ja, det hade varit grymt kul,
men nu får vi istället längta
till nästa gång och tacka så
mycket för besöket 👌🏼

/ Anna

Hemmadag

Skönt med en hemmadag
idag och vi har strosat på
och varit i trädgården och
donat på.

Underbart väder
runt + 25 grader och Max
har suttit under parasollet
och ritat en hel del idag &
legat i lilla poolen och
svalkat sig…

.
…sedan kom Max farmor
och farfar förbi och Max
fick följa med sin farfar på
fyrhjulingen till sommarkiosken..

.
…nöjd kille!

Trädgården

Kommer ni ihåg då
Max och jag gjorde
rabarberland i våras?
Nämligen den 27 maj
så grävde vi nytt, då
våra rabarber inte har
trivts där vi hade dem
först, men nu 👌🏼✨

.
… så idag har jag
klippt ner hälften
och det blev en
rabarberpaj ikväll 🌿👍🏼

.
…idag skördade vi
rabarber och plockade
blåbär från vår Blåbärstry-
buske & hittade lite
smultron som tillsammans
blev en paj ikväll 👌🏼✨ som
svägerska och barnen kom
och smaskande med oss 👍🏼
barnen har sprungit i härliga
kvällssolen ☀️ och hoppat
studsmatta tills de var helt
svettiga 💦😉

Denna karl

När jag ber min
gubbe köpa 1
trädgårdspade och
så kommer hem
med detta 😉👍🏼

.
#gubbeniettnötskal
jag tror att han tänker:
”….köper jag flera
olika på en gång,
så kan inget bli fel
och jag slipper
köpa nå mer” 😂👍🏼

/ Anna

 

Kusinbesök

Max tyckte att han
hann inte leka så
mycket med kusinerna
igår, då vi skulle iväg
till stan och hämta bil,
så då kollade vi om de
kunde komma idag oxå.
Så på eftermiddagen har
de varit här och busat

.
…insekter är alltid
intressant att  fånga ;)

.
…mums!

Vi fick även en tredje
kusin på besök och det
blev med bus och lek…

.
… bajs fascinerar
alla barn ;)

Såpbubblor är
alltid kul…

.

.
..medan vi väntade på
maten så visade Max upp
sin fotobok för kusinerna,
från då han fick vara och
hälsa på Familjen Rysberg,
så stolt visade han bland
annat höjdpunkten, då
han sitter bredvid Drak-Olle
(Markoolio) när de spelar
in avsnittet 😉👍🏼

.
…åsså avslutades dagen
med att Max nu följer
iväg med kusinerna på
deras fotbollsträning.

/ Anna