Besked från Göteborg, insektshotell, redskapsbod & grävmaskin

Idag kom brevet. Barnkirurgerma i Göteborg har haft
sin konferens kring Max hjärta. Å helt UNDERBART vill
de inte operera hans hjärta än. De vill avvakta 1,5-2 år
och då göra en ny magnetröntgen och ultraljud på hjärtat
och ser hur läget är då 💛 …

..just nu känns det sååå skönt 🙌🏼
bara det att få veta. Att få ett besked.
Å att få ett besked nu och inte till hösten.
Att vi slipper grubbla & fundera i sommar.
Att vi kan släppa det för tillfället. Å att efter
detta långa 1 1/2 år med hemmaplugg,
att slippa behöva göra hjärtoperation nu
och missa mer i skolan 🙌🏼 härligt besked
som vi nu ska njuta av.

Första gubbarna

2 jordgubbar mogna idag 🍓🍓
perfekt, en åt oss var (då Max
fortfarande inte lärt sig äta dem)

.

Redskapsod

En av redskapsbodar är nu färdigmålad
med faluröd färg 👌🏼å jag som älskar den
matta faluröda färgen tycker det blev såå fint,
å de kommer smälta in fint mot husväggen sen 👌🏼…

..jag sitter oftast och målar en liten
stund varje morgon, medans det är
skugga framför garaget och svalt och
skönt. Å det hör som till att det ska vara
nått målningsuppdrag varje sommar,
jag trivs med penseln i min hand, om jag
får bestämma när och hur länge och inte
känna nån stress 👍🏼Så nu är det en boda
kvar att måla 2 varv 👍🏼 finns en film tidigare,
då jag och Max monterat ihop skåpen 😉
Swipa för fler bilder.

Insekts-hotell

Har även här tidigare fräschat till
våra gamla insekts-hotell som farit
lite illa under åren, men istället för
att skaffa nya, så målade jag dem flera
varv med en grå utefärg så de skulle
passa ihop med lilla dammen med
solfontänen och satt sedan fast dem
på tjärade pinnar i rabatten 👍🏼…

swipa för fler bilder.

Grävmaskin

Max skulle inte gå och lägga sig ikväll,
utan han väntade & väntade och till slut
kom dom, pappa och den efterlängtade
grävmaskinen 🙌🏼✨ni ska få på film sen
HUR NÖJD Max var ☺️ det är något med
grabbar och grävmaskiner alltså, båda
grabbar hade stort smile på läpparna ikväll
& det var svårt att få Max att slita sig för
att gå in och sova ☺️ 

Swipa för fler bilder.

/ Anna

Bad på gläntan & röjning i värmen

Humlor som jobbar 🐝 🙌🏼✨

Går ju att välja att röja då det är
31 grader varmt i skuggan 😅

Gläntan

Det blev bada i havet idag vid
Gläntan i Piteå 💦✨☀️ så sköna
svalkande vindar & härliga vågor…

swipa för fler bilder.
Å så kom Max syster Fanny och
pojkvän Herman och badade
med oss i slutet, det var riktigt
härlig temp i vattnet 👌🏼💦

det blev en härlig eftermiddag/kväll
på Gläntan igår👌🏼 å Max hann med en
hel del, till och med livräddning med
egen ”mun-mot-mun metod” 

Våra nätter

Våra nätter nu, värmebölja & fågeltjatter
😣 har galet stor lust att kalla måsarna
något riktigt fult ord just nu 😠🥱

dock helt fantastiskt att Max sover
hela nätterna och reagerar inte 👍🏼

/ Anna

Bad i tjirolänningen & rabarberpaj

Varit & badat Abbe i Tjirolänningen 💦🐶
och Max bada till hälften idag ☺️👍🏼 27 grader
varmt idag och känns ändå lite svalare än igår,
då vi hade 33 grader och fläktade härligt på
fyrhjulingen 👌🏼…

swipa för fler härliga bilder.

Svalkande dopp för Max & Abbe 💦☀️
så kul då vovven Abbe alltid blir såå glad
när han ska få följa och åka fyrhjuling 🐶💨☺️

Rabarberpaj

Ljummen rabarberpaj med glass & vaniljsås,
det är SOMMAR för mig 👌🏼✨ idag kunde vi
njuta av den tillsammans med Per och med
Max storasyster Fanny som kom hem några
timmar & mös på altanen 💛

Max satt och läste skotertidningar i
värmen 😁😆 idag har vi ätit alla
måltider ute på altan, helt underbart
och myggen verkar ha kapitulerat i värmen 👍🏼
Swipa för fler bilder.

/ Anna

Behandling, redskapsbodar, varmt & njuter av sommarkvällar

Eftersom det ska bli riktigt varmt idag,
så kör vi Max behandling för immunförsvaret
riktigt tidigt idag 💉👊🏼✨ …

vi tycker typ det alltid är fredag hemma
hos oss, det känns som veckorna går så
fort, att det alltid är dax för behandling 😉
men känns alltid skönt att vi valt göra
behandlingen just på fredagar, för det
blir som starten på helgen & fredagsmyset 👌🏼
så nu kör vi 2 timmars behandling,
nummer 137 ✨ Swipa för fler bilder.

Nu är redskapsbodar monterat 🔨✨

denna vecka har monterat ihop 2 stycken
redskapsbodar (eller var det ”bus-skåpar”’kanske)
😁😉👍🏼✨

dessa ska vi ha bakom huset, vid grillplats
och jordgubbsland & de ska målas i faluröd
färg och tanken är att de ska”smälta in” i
husväggen 😉 i ena bodan ska vi förvara
trädgårdssaker och redskap, å i den andra
ska vi förvara ”grillsaker” 👍🏼 tror det kommer
bli super & något jag saknat. Jag gillar känslan
av ”bortplockat” och inte som nu, då alla
redskap står framme och lutar mot väggen där
bakom huset. Å känns för långt att varje gång,
gå ända upp till uthusen för att sätta undan dem,
då man använder dem ofta. Så Max har varit grym
med skruvdragaren i veckan och vi har varit ett
bra team ✌🏼å jag vet att det brukar komma frågor,
så lika bra att skriva på en gång att bodarna har
vi hittat hos @julasverige 👍🏼

Varmt!

Okej, det ÄR för varmt,
33 grader nu, det är som
att gå ut i en bastu på våran gård ☀️🥵

Grillmat idag ute på altan ☀️👌🏼✨
Max väldigt nöjd över middagsvalet 🍔👍🏼
å just då det är varmt, hur gott är inte
då ett ”skrov” med iskall mjölk 👌🏼

Du och jag pappa

Max har längtat efter pappa Jonas idag
& efter middagen satt han sig bredvid
honom och härmar honom med armarna
i kors & tänker nog kärleksfullt:
”…du och jag pappa” 💛

Magiskt härlig sommarkväll.
Ljumma vindar & INGA mygg 👌🏼✨ 

Jordgubbar

Tur det finns att köpa jordgubbar,
medans vi väntar på våra egna att
mogna 🍓✨ så när grabbarna
kommer tillbaka från fyrhjulingstur,
blir det smaska och se lite EM fotboll ⚽️👍🏼

/ Anna