Uteliv, fyrhjulskörning & matchtröjorna har kommit!

Max har ju alltid sina ”pass” under dagen
med fotboll eller bandy, så då passar jag på
att skrapa lite på timringen samtidigt, lite
då & då, vilket går med snigelfart. Men mitt
motto är väl att även om det tar lång tid, så
går det åt rätt håll hela tiden och nångång
blir det ju klart även då ☺️😅…

swipa för fler bilder. har vi fått springa in och
ut på grund av regnskurar & det är tur jag
har ”bästgrejen” på sista bilden, vid skrapningen,
mot myggen 👍🏼 den är verkligen toppen 👌🏼✨

Kattfötter

Tror vi aldrig har haft så mycket
”kattfötter” som i år 👌🏼✨ jag
tycker de är sååå fina i sin enkelhet..

…swipa för fler bilder.

Fyrhjulskörning igår 💨✨

medans jag var lite i trädgården
gasade Max runt för fullt 💨

Äntligen har vi träffats igen efter en lång
vinter 👌🏼 bästa jessica var hit & fikade idag
å hon kom med en cola till Max, som ni ser
blev han nöjd om ni swipar☺️ å han har
showat & sjungit med kvasten lite & visat
jessica hur frisbee golf går till 👍🏼

MAX grillen var öppen 🍔👍🏼

är det något som Max gillar, så är
det rollekar och att få spela lite teater ☺️
så han blir så lycklig om man kommer
och beställer något i hans grill
🍔🍟🥪👌🏼✨ …

.’

Matchtröjorna har kommit⚽️👌🏼✨

Idag kom de 👌🏼✨ en supernöjd grabb som
öppnade och testade de signerade tröjorna
av svenska herrlandslaget i fotboll ⚽️🇸🇪✨…

Max var alltså med i en tävling som @Sportbladet 
hade förra veckan, där man kunde vara med och
vinna en signerad matchtröja till sig själv och till
en som man ville ge den till 💛💙⚽️ å helt GALET
VANN HAN (!) ☺️ så vilken LYCKA 🙌🏼 så nu kan
Max och syrrans pojkvän Herman heja på Sverige
på fredag iklädda dessa grymma tröjor & i de
fina mössorna 😁👊🏼🇸🇪✨

/ Anna

Fotbolls EM, mys & underhållning på prommis

Det var bara jag som såg hela matchen igår ⚽️
☺️ Max startade entusiastiskt med flagga och
hejarramsor 🎶✨

men när Sverige bara fick försvara sig
och inte hade bollen alls de först 15-20
minuterna, så tappade Max fort intresset
☺️ å gubben sov efter 6 minuter in i matchen 😁
sedan gjorde de väl inhopp lite då och då och
kikade, men vid halvlek så gav Max upp helt
och gick och sov, han var så trött 💤 men
det var otroligt skönt att Sverige klarade
hålla nollan, det var strongt 💪🏼 vilken
uppvärmningsmatch de fick 😅 nu kan
det ju bli riktigt trevligt å se resten 👍🏼👍🏼 

Vovvemys

Såg först ut bli en härlig dag ute,
men så slog det om och blåser mycket
och regnskurar, så vi fick gå in igen
och tror vi kör städdag istället då &
hoppas bättre väder på eftermiddag/kväll 👍🏼

swipa och se fler mysiga bilder.

Skogspromenad

Max sammanfattar sommarskuggan & sommarlov
under vår skogspromenad idag ☺️👍🏼 Max älskar
ju att surra om det som han brinner extra för och
just nu är ”sommarskuggan” och ”sommarlov”
på SVT barn, extra aktuella och de vävs in i
varandra med alla roliga figurer och krafter
som de har 👌🏼 så ni förstår väl vilken härlig
underhållning jag har på alla promenader,
har en egen livs levande ljudbok som surrar bredvid jämt ☺️👍🏼

/ Anna

Besök på skolan, vinst av matchtröjor & heja sverige

Sommarlovets första riktiga dag
& vi har avklarat morgonprommisen
redan vid 07…

.

Besök på skolan

Idag har vi haft munskydd & Max ler bakom
masken & var väldigt förväntansfull på denna bild 😷👍🏼

Max har nämligen varit på besök och träffat sina
nya lärare på sin skola inför höstterminen.
Max kommer få gå i lite andra lokaler och med
lite andra lärare och elever till hösten. Å alla 3
pedagoger mötte upp idag med munskydd för
Max skull 😷💛 så det var helt perfekt få komma
in och träffa dem och se var Max ska hålla till, till
hösten. Det ser supernajs ut med stora rymliga &
fräscha lokaler 👍🏼 å de hade ett fint pysselrum, så
Max undrade om inte jag oxå ville börja med elev 😁
och nu håller vi bara innerligt tummarna att det blir
vanlig skolstart till hösten igen & att Max åter igen
få komma till skolan och alla kompisar, det skulle
betyda fantastiskt mycket för Max 🙏🏼

Max vann matchtröjor 🇸🇪⚽️👌🏼✨

Ja, men hur fantastiskt ?! Max var alltså
med i en tävling som @sportbladet hade
förra veckan, där man kunde vara med och
vinna en signerad matchtröja till sig själv och
till en som man ville ge den till 💛💙⚽️✨
och Max ville vara med i tävlingen och man
skulle säga vilket lag man tror vinner EM och
Max tror såklart på att SVERIGE tar hem det 🇸🇪⚽️✨
å vi skrev ner hejaramsan han gjorde tidigare till
landslaget till melodin: ”imse vimse spindel” den
går så här: ✨ ”…Heja heja Sverige, å va ni är bra,
Nu så ska vi heja på er varje da’. Vinn nu EM skjut
en massa mål, Heja heja Sverige, å vad ni är bra” ✨
…vet inte om det var det som gjorde susen, men
helt GALET fick vi meddelade idag att HAN VUNNIT
bland 757 kommentarer (!) ☺️ 🙌🏼✨ och Max hade
bestämt, att skulle han vinna, så tänkte han ge den
andra till sin storasysters pojkvän Herman som oxå
älskar fotboll. Å ni ser ju hur lycklig Max blev i videon….

…& nu laddar vi för att se Sverige ikväll
mot Spanien 🇸🇪🇪🇸⚽️ och ni hör ju vad Max säger:
”…Spanien är ett himla litet lag, så de kommer förlora
😁😆 och vi kommer att se med en väldigt saknad
idol @iamzlatanibrahimovic 💛 men vi tror på
övriga laget 💪🏼 och vi får väl ladda upp med lite
cola och HEJA SVERIGE fram till vinst 👊🏼⚽️🇸🇪✨

Motorstadion

Lycklig Max for ut på motorstadion med
sin pappa efter middagen för att få ihop
grejer efter rallycrosstävlingen i helgen 🏁👍🏼

de kom nyss hem & ska bara
lasta av fyrhjuling, sedan hejar
vi Sverige ⚽️🇸🇪✨

/ Anna

Söndag med prommis, maskrosor & gräsklippning

Härligt idag att kunna gå en längre
runda i skogen 🌿Tidigare har det varit
för varmt för Abbe i värmeböljan. Dock
svårt att stanna till för att ta kort nu, för
alla mygg 🦟 🦟🦟 men det går bra,
bara vi håller ett bra tempo och viftar litegrann ☺️

.

Maskrosor

Alltså maskrosor har invaderat vår gräsmatta ☹️
det exploderade ju med maskrosor på ängarna i år,
stod om det i tidningen oxå om ni swipar här nere
bland bilderna, så får ni se…..

…å vi har en jätteäng uti oss som varit full
(se foto) och såklart sprider de ju sig och
blåser in hos oss. Så nu är stort sett hela vår
gräsmatta full med maskrosor. Å finns det
något fulare än då de blommat över och
står med sina långa stjälkar rakt upp 🤮
å nu när pappan i familjen varit upptagen
med rallycross hela helgen, så fixade jag
inte se det en dag till ☺️ så vi bestämde oss,
jag och Max att det fick bli dagen uppdrag 💪🏼
så idag har jag & Max delat upp & klippt en
del av all gräsmatta vi har 😅 jag har dock lite
svårt just med gräsklippning. Det funkar bra
om det är totalt slätt och det bara är att gå rakt
fram, då skulle det nog funka ganska bra för
mig å klippa. Men nästan ingenting av vår gård
är så 😁😉 den lutar, det är stenar med mera,
så hela tiden ska jag ju justera och parera och
dra lite samtidigt eller måsta ta i lite extra.
Å jag får ont efteråt lite här och där i kroppen,
få se hur det blir lite senare, bävar lite. Men vi
gjorde det 💪🏼 och jag ÄLSKAR nyklippt gräsmatta,
både lukten och hur fint det ser ut. Å framförallt
just för tillfället syns inte maskrosorna 🙌🏼 men
jag antar att redan i morgon börjar de komma
upp igen ☹️

/ Anna