Det har varit så mycket de är dagarna, så glömde visa denna bilden från torsdag kväll, då Max & pappa var ut på motorstadion och lycklig Max fick provsitta Niclas Härdevik- Nordström’s rallycrossbil i team @norstromrallyx 🚗🏁✨
Max sett rallycross HELA dagen 😅 Japp, Max suttit bänkad framför SM i rallycross heeela dagen, som sänds från Piteå Motorstadion, där Max pappa är och jobbar idag 🏁✨ Max har till och med ätit lunch och fikat framför skärmen ☺️ den sänds på SBF hemsida & passade ju bra att det regnat hela dagen.
Första sommarlovsdagen startar vi med behandling 💉👊🏼✨ å vi kunde sätta bedövningsplåster redan vid 06.00 i morse så nu 07.30 sitter medicinpumpen på plats och vi kör 2 timmar 💪🏼
Max börjar bli så lång, så för att hitta den perfekta liggställningen idag, så krävdes det upp-pallning med köksstolen bakom kudden, men då blev det ”..perfekt” som Max sa 👍🏼 ☺️ idag behandling nummer 134 för immunförsvaret 👍🏼 swipa för fler bilder.
Examensbilder
Examensbilder vi tog igår ☀️🌿✌🏼 å så skänker vi en tanke till alla som tar examen & studenten idag 🇸🇪☀️✨🌸 🙌🏼 hipp,hipp hurra vad ni alla är bra ! swipa för fler bilder.
Max är ju en person som vill vara bäst på allting, på en gång, så han blir alltid frustrerad då det inte är så ☺️ men jag tror det här kan bli bra ha ute i sommar och nöta på med 👍🏼
Mormor och morfar kom
Vi fick besök av Max mormor och morfar idag, å Max fick en liten sommarlovspresent, en favorit fotboll som är mjukare 👌🏼⚽️✨
så vi fikade & Max bjöd på underhållning i form av Lordi’s låt ”hard rock halleluja” sjungande i sopkvast som mikrofon ☺️🎤🎶 Max fick även sin mormor och morfar att testa frisbeegolf 🥏✨✌🏼å så hade mormor med ett minnesalbum från gammelfarmor Berta som vi satt och kikade i 💛 å Max älskar bläddra i gamla album 👌🏼
Här kan ni se lite mer inredning från lekstugan, den dagen vi städade ur den. Max visar här lite av hans ”Blixten Mc Queen” samling han har, där vi gjorde typ ”garage” för dem på väggen av avsågade pringles gör som vi tapetserade och då blev det både förvaring & som en prydnad på väggen, bredvid MAX grillen 👍🏼
sedan ritade vi upp en rallycrossbana på heltäckningsmattan med textilfärg 😉 allt hur vi inredde lekstugan hittar ni här 👉🏼 #maxochannainrederlekstuganmedhappyhomes
Nu tar vi sommarlov
Vi startade sista hemmapluggdagen innan sommarlov, extra tidigt 🙌🏼☀️ Max har idag pluggat klockan på iPad och avslutade med att läsa ur bok ute i lekstugan. Så NU tar vi SOMMARLOV ✨☀️ och nu städar vi bort allt vad som heter plugg i detta hus 👊🏼✨ så GALET SKÖNT !! å sen ska vi in och ha picknick med syrran i stan idag och fira lite extra ✨
Nu tar vi sommarlov ☀️✨👌🏼 å Max ville avsluta hemmaplugget med att läsa bok i lekstugan, så här ser ni lite mer från ”myshörnan/läshörnan” i lekstugan som han ville inreda där 💛
Picknick i badhusparken ☀️👌🏼✨
idag firade vi Max sommarlov med att åka in till stan & ha picknick i badhusparken med storasyster 💛
Japp, underbar picknick idag, som ni kan se i filmen jag la ut nyss ☀️ å efter fick jag och Max äntligen kika in syrrans & pojkvännens nya lägenhet, sååå himla fin 👌🏼✨ swipa för fler bilder.
Motorstadion
Å fick nu denna bild på sms med texten: ”… Kvällslunch på stadion 🍔” grabbarna är ute en sväng och förbereder inför rallycross SM som ska gå av stapeln där i helgen. Så sommarlovet kunde väl knappast startat bättre för Max ☺️
I onsdagsplugget började vi med hemkunskap och bakade kladdkaka inför examensfika 👌🏼✨ sedan har Max fortsatt träna klockan med klockpussel och läst ur sin bok 👍🏼 så färdig med plugg till lunch & nu blir det uteliv 🌿✨ swipa för fler bilder.
Viken ”urladdning” med åskan idag ⚡️⛈😥 stackars Abbe helt stressad och ville bara vara uppe i famnen 🐶💛 ( ni hör honom flåsa i filmen) och den gick riktigt hårt och kändes länge. Jag hade laddat ner appen ”Blixtvakt” efter fått tips om den och här ser ni på bilden alla blixtnedslag runt oss idag ⚡️ de röda är de som slår ner just då och de blir mer mot lila hållet då de är typ 2 timmar sedan de slog ner, helt galet ju. Swipa för fler bilder.
Å troligen gjorde svängningen i vädret från tryckande värme till svalt och till skyfall och sedan varmt igen, att min kropp blev helt knasig 😣 jag blev totalt knäckt på en gång och orkade knappt få i mig mat till middagen. Tur så ville Max laga makaroner och korv, så vi hjälptes åt att laga den 👌🏼 å sen blev det soffläge och jag till och med däckade och somnade och vaknade av att Max satt och strök mig på kinden 💛 så hela kvällen känt mig som en zombie, känns som en urladdning för kroppen.
Laga middag
Max ville så mycket ha makaroner och korv till middag idag, å så ville han laga den oxå, så vi hjälptes åt 👍🏼
Det här var innan det blev åskväder idag & efter vi hade pluggat klart. Max satt ute och spela gitarr & sjöng i 25 graders värme på altan ☀️🎶 fast han ville inte dela med sig så mycket av sången idag ☺️