Alla hjärtans dag & hjärtans pyssel

För 18 år sedan gifte vi oss på denna dag 💛
så idag har vi bröllopsdag och i år har vi varit
tillsammans i 33 år, vi blev tillsammans då jag
var 16 år och Jonas 17 år. Tänk att hitta sitt livs
kärlek så tidigt och sedan bara växt ihop mer
och mer under åren och fått 2 underbara barn👌🏼
jag känner mig såååå lyckligt lottad att få ha er
som min familj och jag njuter varje dag 💛 jag
älskar denna kärlekslåt och att det dessutom är
brorsdottern Emmy som sjungit in den sååå
vackert till oss, känns extra värdefullt 🙌🏼

Alla hjärtans dag pyssel

Under hela förra veckan gjorde Max dessa
fina tavlor till sina mor- och farföräldrar
på alla hjärtans dag 💛 han har stämplat en
massa hjärtan i olika färger och de har fått
torka mellan varje gång och jag ÄLSKAR hur
han i helgen har skrivit texten på baksidan
”…vi älskar OM er” ✨ då får man som både
kärlek och en omfamning i ett 👌🏼💛 …

…igår kom Max mormor och morfar
hit, så få gav han dem sin och igår
kväll åkte han och pappa Jonas upp
och satt den andra i farmor och
farfars postlåda, så att de idag får
en överraskning 😉👌🏼✨

Igår kom omtänksamma mormor
och morfar hit & grattade till bröllopsdagen
med ett citronträd & gofika 💛✨ ….

..swipa för fler bilder.
Max fick en stor chokladboll som han
njöt över, som ni ser ☺️ å ser ni den
cooola krukan till trädet 👌🏼 ska bli kul
och se om citronträdet trivs ute i
uterummet sen till vår och sommar ✨
å Max passade på att visa mormor
och morfar alla saker han fick från
Race of Champions 🏁😉

Max sa i morse att det är viktigt att
då vi äter middag idag måste det
vara mysigt med ljus, så det var
bäst lyda order & Max var nöjd 💛👌🏼

Max överraskade med 2 teckningar
idag, när han kom hem från skolan
och där en var mest till pappa 💛…

…och det var väldigt
viktigt att jag filmade ☺️

Max farmor och farfar
kikade förbi en snabbis ikväll…

/ Anna

Madrassåkning

Morgonpromenaden minus 14 grader. Det beräknas bli
ner mot minus 25 mot kvällen, men trots att det är
ganska kallt, så knogar det att snöa mellan varven ❄️
renen från @polarbrod och tomtefar har flyttat in i vårt
uterum och laddar kanske batterierna inför jul ☺️ härlig
tid då vi får mysa till det lite extra 👌🏼✨

Madrassåkning efter
middagen 💨❄️

Japp, det gick att åka och blev inte
så kallt ute, som de först lovat 👍🏼

Ikväll kom Max farmor och farfar förbi,
som vi inte träffat på länge 💛 så då fick
Max surra ikapp med allt från älgjakt till
rallycrosskörning till släktforskning ☺️

/ Anna

Sol, promenad & mysigt söndagsfika

Sol idag oxå ☀️👌🏼 men lite kyligt.
Tror dock Max längtar att få tillbaka
snön som försvann ☺️….

.

Fikamys

Fikamys idag med Max
farmor och farfar & mormor och morfar 💛 

…å idag fick Max visa upp sitt nya rum
och sjunga lite för sin mormor & morfar
och farmor & farfar 💛 och så mumsade
vi lite gofika, så här på sista höstlovsdagen 👍🏼

/ Anna

Vaccinreaktion & skogsbesök

Max vid frukost nummer 2:
”…mamma, kolla Abbe så skönt
han ligger, får jag låna din mobil
och ta kort” 📸✨

Ja, oj vad dagarna springer iväg nu,
jag sa just till Max vid bordet:
”…nu har du gått i skolan i en hel vecka”
och Max svarade med ett stort leende:
”…jaa 😁” å det är såååå underbart att
se hur han njuter av varje dag i skolan 👌🏼
å finns ju inget bättre än då rutinerna är
tillbaka. Allt funkar som så smärtfritt.
Till och med vovven Abbe har sina rutiner
och varje morgon går han ner med mig
och då pappa Jonas kommer, så står han
redo för att gå ut och pinka då de hämtar
tidningen och direkt efter springer han upp
för trappan till Max rum ☺️ och då alla har
vaknat och Abbe har samlat ihop ”flocken”
då är han nöjd och då går han och äter 😁
å apropå äta och rutiner, Max är ju så tidigt
uppe varje skolmorgon mellan 05.30 och 06.00
och är ju hungrig det första han är, så vi har
löst det med att dela upp frukosten i 2
omgångar. Först äter han där vid 06 tiden,
men för att inte vara hungrig direkt då han
kommer till skolan, så äter han andra
portionen vid 07.40 innan skoltaxin kommer
och då klarar han sig till lunch eller med en
frukt som stöd 🍌👍🏼

Skogen & vaccinreaktion

Efter skolan & efter vi ätit middag,
drog vi ut i skogen en stund 🌿 ….

….jag fick faktiskt tidigare idag en liten
reaktion på vaccinet, förutom då ont i
armen så fick jag även feber, så jag gick
och la mig och sov och somnade 3 timmar (!) 😴
och jag hade väl kanske även ont i kroppen,
fast det har jag ju jämt ☺️ å det är ju typ exakt
som influensavärk som jag ”normalt” går
omkring med dygnet runt, så det är som svårt
för mig att veta, men termometern visade i
allafall feber 🤒 men det känns redan bättre
nu, så kanske gått över helt igen 👍🏼

Film från skogen…

Vi gick lite ”offroad” i skogen idag 🌿
och alltid finns det roliga saker att
göra i skogen 👍🏼

Å så kom Max farmor och farfar
förbi idag och Max tog fram en
rallycrossbok och han älskar då
han får surra och vara i centrum
för all uppmärksamhet👌🏼

/ Anna