Tidig morgon, rantat, varmt & solcellsfontän

En vovve som inte ville sova på morgonkvisten.
Han har busat & försökt väcka hela huset.
Så det blev till slut en tidig promenad i härlig
morgonsol. Men jag tog 3/4 långa byxor och
inget myggmedel och återkom med flera myggbett
på benen, ett i örat, ett bakom örat, ett på fotleden,
2 i nacken och ett i pannan 🦟🦟🦟 läser texten på
Max keps i hallen när jag kommer tillbaka & instämmer:
”…myggjävlar

Vi for upp en sväng till Max farmor & farfar idag 👌🏼
å fikade ute i solen, körde såpbubblor & spelade
bollspel 👍🏼 Swipa för fler bilder.

Varmt

Hoppsan, 27 grader idag ☀️ alltså stekhett på
gården & första gången Abbe självmant nu lagt
sig på kyldynan, vilken är en galet fin uppfinning 👌🏼

hittade tidigare oxå finaste vattenskålen
att alltid på altan från IB Laursen 🙌🏼
swipa för fler bilder.

Det har varit gräsklippning på
programmet idag 🌱✂️
och nu ska tydligen grabbarna
ut på fyrhjulingstripp 💨

Fick detta kort nu från grabbarnas
fyrhjulingstripp ikväll. Glasspaus i
Norrfjärden 🍦👌🏼✨

Solcellsfontän & badplats 💦

vi beställa en liten flytande solcellsfontän &
testade den här. Vi satt egentligen mest den
lilla runda ”dammen” i trädgården för Abbes
skull nu i sommar, så han kan svalka sig efter
prommis. Å tänkte att den smälter in lite i
trädgården samtidigt & så kan vi ju ha den
här lilla fontänen i som ger ett behagligt ljud
att sitta och lyssna på vid altanen 💦👌🏼

/ Anna

Första besöket på lääänge

Tillbakablick 3 år sedan 👍🏼
Max hade en skön avslappnad stil
i soffan med gitarren & hade nyss
fått sommarlov 🎶🤘🏼✨…

.

Farmor & farfar kom

Idag kom Max farmor och farfar förbi 💛
de har haft covid för flera veckor sedan nu.
Så Max njöt av att få sitta och visa dem
senaste motorsportsboken 👌🏼…

…å så fick han en tidig födelsedagspresent,
så att han hinner använda dem till skoterkörningen,
swipa så ser ni vilka superfina, rejäla & varma
skinnvantar 🙌🏼👌🏼👍🏼✨ sedan hade farmor stickat
värmade vantar till mig, utan fingrar, att ha ute
då man sitter och grillar ♥

…Max njöt av motorsportsnack 🏁👌🏼
med sin farfar och farmor idag. Han ville visa
att pappa Jonas var med i den senaste
motorsportsboken, från sprint tävlingen vi
var på i somras då Max var spotter 👍🏼 å få
sitta och surra så här & berätta, är det bästa
Max vet 👌🏼 å som han saknat det. Som jag
skrev tidigare så har ju Max farmor och farfar
haft Corona & därför kan vi träffas.

Läxläsning

Pepppuss av vovven Abbe
innan dagens läxläsning 🐶💛

/ Anna

Höstlovsstart

Höstlovet startar med
minus -16.4 grader och
en Max som vaknade
redan 06.00 😖☺️ …

.

Zlatanrummet

Igår satt vi i Max säng
och läste en bok innan
han skulle sova och Max
säger:
”…mamma, tänk att du
målat det där” och pekade
på siluettbilderna jag gjorde
direkt på väggen med Max
och Zlatan ⚽️✨

.
….å då spelade Zlatan för psg
och jo, tänk vad jag ”pillade
med det” och fyllde i flera varv
efter varann, inget jag kanske
gör om idag ☺️ men då måste
ni ju bara [swipa] och kika på
bild 2…. 😁😂😝
..å vill ni se hur Zlatan rummet
blev till, finns det under
👉🏼 #zlatanrum

Vinnare poio

Å nu har vi fått veta
vilka som vann tävlingen
med Poio spelet och boken ✨

.
….om ni swipar ser ni alla
ä 3 vinnare och vi säger
stort grattis till
@eivorhansen
@carinaharald och
@erika.westbom ✨

Lite rosslig

Så det blev lite inhalering
denna morgon för att vara
lite på säkra sidan…

.
…å sedan kom farmor
och farfar och hämtade
Max …

.
….och de for på biltema
och åt en sån här lunch…

.
;)

Läsa & uttryck

Alltså hur underbart är
det inte, då Max själv frågar
att få gå och lägga sig tidigare
bara för att få läsa boken han
läser nu 📗✨👌🏼 han fick en
längre bok från skolan under
höstlovet att läsa och det var
populärt 😉👍🏼 ..

.
…å ikväll så läser han såå
bra i boken och han reagerar
även själv hur bra det går
och flyter i texten. Så jag
berömmer honom såklart att:
”…wow vad bra du läser” och
Max kurar ihop sig mot mig
och med händerna i ansiktet
och tittar sedan upp lite tårögd
och jag som tror han råkat peta
sig i ögat med fingret säger:
”…men oj, fick du något i ögat?
Näpp då svarar go-fisen:
”…nä, jag blir bara generad
i ögonen, då du säger så
💛✨

Hockey på G

Max har något att se
fram emot imorgon oxå
🏒🥅✨👍🏼 å kan nog tro
att det blir en lååång dag
att vänta till pappa slutar
jobbet imorgon ☺️😉 ..

.
…skoj!

/ Anna

 

 

 

 

Storforsen & idafors

Lördag bestämde vi oss
för en utflykt upp till
Storforsen & Idafors
tillsammans med Max
mormor och morfar &
farmor och farfar.

Å här kan ni se en film
från den härliga dagen..

.

… å här nere lite bilder
som vi tog under dagen…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..
…supermysig dag och helt
perfekt väder, varken för
varmt eller kallt och
INGA mygg ;)

Så tack alla inblandade
för en trevlig & mumsig
dag ♥

/ Anna