Kärleksfull lappväxling & fin kväll

Hemmakillen ✨
Beslutat nu blir Max
hemma dessa 2 dar oxå
innan lov, hostar och rosslar
en del idag, så kanske börjar
släppa nu, så lägligt med 3
lovdagar i veckan 👍🏼 han sitter
nu och skriver till sin syster 💛..

.
…å det blev kärleksfull
lapp-växling på
morgonen 💛 …

.
….Swipa för se alla bilder.
Max skrev först lapp till
storasyster och gav henne
innan hon for till skolan:
”..Fanny jag älsar däj” 💛
…och sedan hade hon
smugit in med en i hans
rum innan hon for iväg:
”….älskar dig också
…å Max blev sååå glad då
han hittade lappen på sin
säng, ni ser ju sista bilden 💛✨

.
…Äventyret Aladdin med
sång och musikal 👌🏼✨

Besök

Trevligt med lite besök i
sjukstugan & lite kubbspel
med kusin och morbror 👍🏼

.
…vi målade ju om ett
kubbspel tidigare, se hur
vi gjorde här 👉🏼
#maxochannapysslarkubbspel
är som en färgklick att ta fram 👌🏼✨

Vilken kväll

Härlig eftermiddag/kväll
efter lite regnskurar idag.
Å det har ju börjat blomma
lite nu, både i rabatt och
vilt 👌🏼✨ …

.
…[swipa för fler bilder]
suttit lite i gräset och
plockat ogräs i rabatterna,
så härligt och avslappnade
och inga mygg än 👍🏼

Bygget

Altanbygget ikväll 🔨,
det går sakta men
säkert framåt 👍🏼 …

.
/ Anna

Film från inspelningen

Ja, under sportlovet fick ju Max
besök av @lillaaktuellt och vi har
klippt ihop lite ”bakom kameran”
då det spelades in och de har
godkänt att det får visas nu före..

.
…och det är ju bara en
bråkdel av allt som filmades,
men ni ser ju lite i alla fall 👍🏼
å ni ser ju att Max körde lite
med dem oxå 😂😂 hela
inslaget visas 21 Mars på TV ✌🏼

Kontaktbok

Så här skrev Max i sin
kontaktbok på morgonen
och sammanfattade sitt sportlov
så här…

.
”…måndag 11 mars,
på mitt sportlov kom
”Lilla Aktuellt” och jag
har varit mycket ute” ✍🏼

.
…Idag kikar nog solen
fram igen 👌🏼👍🏼 och vi
är inbäddade i snölandskap
efter helgens snöande.

Innebandy

Redo för innebandyträning🏑🥅..

.
… å laddade med lite
dribblingar i köket…

.
/ Anna

 

Utebus &besök & mys

Härlig kommentar från
Max till sin pappa i soffan
på morgonen:
”…Pappa upp och rör dig
nu, annars tappar du formen” 😆

.
… :)

Härligt utebus

Max piggare idag så direkt
ut och busa i snön idag…

.
…Max ville åka i backen
men snöat lite så blev lite
skottning först 😉 och sedan
kollade Max och Abbe in
”bilskal-kojan” de lekte
mycket i, förra vinter, men
då var det mycket mera snö
och bara ett litet hål att glida
in i, få se hur mycket snö vi
får i år.

.

.
….även kusiner kom förbi
och busade i backen idag…

.

…sedan besökte vi mormor
och morfar en stund…

.
… å Max sitter gärna med
mormor och kikar i gamla
fotoalbum 👍🏼

/ Anna