Fotbollsträning x 2

Här cabbar Max om
till fotbollskläder söndag
eftermiddag för träning
med knattelaget i byn…

.
… å sedan måndag kväll
har han träning med
Parasport i stan, så han
kommer spela lite dubbelt
i sommar och få lite olika
bitar från bägge ställen,
se klippet här från bägge
träningarna…

.
…bra kunna komplettera dem
med varann, eftersom i
Parasportlaget är alla äldre
och många tonåringar och
vuxna och det går alldeles
för fort, bra då ha knattelaget
och hinna med, men ändå
viktigt växa in i andra laget ;)

/ Anna

 

Ny vecka med strålande väder & fotboll

Helt magiskt väder just nu.
Nästan lite för varmt, i min
smak, blir helt matt mitt på
dagen, så vi huserar inomhus
jag och Abbe då det är varmast ;)

Max skriver kontaktbok
måndag morgon…

.

.
…härligt kunna vara ute
och leka innan skoltaxin
kommer på morgonen.

Rabarberpaj

Jag & Abbe besökte
min mor och far igår…

.
…mums!

Fotbollsträning

Premiär för fotbollsträning
för Max  ⚽👍🏼

.
…å det hade varit kul.

Snö kvar ännu

Igår kväll gick vi ut
en promenad och till
Abbes stora glädje nån
snöhög kvar ännu i dikena…

.
… ;)

 

/ Anna

Måndag & ny vecka

Måndag idag och ny
skoldag. Max klistra
in några bilder & skrev
några meningar om helgen
i sin kontaktbok…

.
”...i helgen har jag
varit på 2 kalas
och
”..vi har varit ute” ✏️👍🏼

Bokat tåg

Tåget är bokat ✔️😜
vi tänkte passa på att
Max ska få åka tåg för
första gången 👍🏼…

.
…när Max nu snart ska
ner till Umeå för att
läggas in för sin undersökning
& sömnregistrering. För lite
tajmat så är då redan Max
pappa på jobb där nere, så
då tar jag & Max tåget ner
på 3 timmar och kan då
göra denna tripp lite skoj och
spännande på samma gång👌🏼
och sedan kan vi åka hem
med pappa Jonas.

Fotbollsträning

Max hem efter haft
en bra dag på skolan
och ätit middag och
kört lite uppvärmning
på gården, nu farit iväg
på fotbollsträning med
sin pappa ⚽️👌🏼✨

.
…fick sedan höra
att i bilen hem från
fotbollsträningen hade
Max suttit i baksätet
och talat om och räknat upp,
för sin pappa, alla saker
som pappa skulle ta in
från bilen då de kom hem:
”…tröja, mössa, vantar,
vattenflaska..mm
(alla var Max saker)

.
…så Max pappa sa:
”…men du då?
Vad ska du ta in?”
Då svarade Max:
”..men jag tar ju in
mig själv
” 😉

/ Anna